Güncelleme Tarihi:
Son on yıldır Türkiye’de su ürünleri ihracatının ciddi bir ivme kazandığını belirten İşliel, 2000’de 59 milyon dolar olan ihracatın 2010 sonunda 6 kat artışla 352 milyon dolara geldiğini, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yıldönümü olan 2023’te 1.1 milyar dolara imza atmayı hedeflediklerini kaydetti. STG olarak, bu yılı rusya’da düzenlenen Prodexpo Gıda Fuarı ile açtıklarını söyleyen İşliel, “Prodexpo Gıda Fuarı’ndan sonra Dubai’de Gulfood Fuarı’na iştirak ettik ve başarılı bir tanıtım gerçekleştirdik. Bundan sonraki durağımız 03-05 Mayıs 2011’de Brüksel’deki ESA 2011 Avrupa Su Ürünleri Fuarı olacak. STG olarak, yurtdışı tanıtımı yanında Türkiye’de de ağırlıklı olarak ilköğretim okullarında “Haftada İki Gün Balık Yaşam Boyu Sağlık” sloganı ile balık-ekmek şenlikleri düzenleyerek yurtiçi tanıtıma da yoğunlaşmış durumdayız. Bu sayede, Türkiye’de 8 kilo olan kişibaşı balık tüketimini 15 kiloya çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.