Oluşturulma Tarihi: Temmuz 02, 2011 11:22
Tasarlayacaksınız ve farkınızı ortaya koyacaksınız. Kendi stilinizi yaratacaksınız.Can Öztüre, yola çıkarken işte böyle bir hayal kurmuş.“İtalyanlar yaparsa biz de yaparız” diye düşünmüş.Ekibini kurmuş, bir senaryo yazmış.Bu senaryoya göre de şirketinin isminden tarzına, stratejisinden verecekleri mesaja kadar herşeyi önceden belirlemişler. Bergamalı olan ailenin çıkışına uygun, yaşadıkları coğrafyaya uygun bir isim aramışlar.Ve şöyle demişler...“Pietra Kaikos...”Yani Bakırçay’ın taşı...Bakırçay’ın o zengin toprağını, o eşsiz değerlerini dünyaya tanıtmak istemişler.Elbette bu topraklarda yaşayan ve yüzyıllardır buraya emek veren insanların öykülerini de ihmal etmemişler.Pietra Kaikos’un logosunu çevreleyen “Meander” motifi Menderes nehrinin, yaşamın sonsuz döngüsünü yansıtan kıvrımlarını simgeliyor.Pietra Kaikos; yaşamın ayrıntılarının peşinden koşmaya, başlangıçtaki bütün hayaller de tek tek hayata geçmeye başlamış.Can Öztüre; Türkiye’nin ilk doğal taş şirketini işte böyle kurmuş.Sonra ne mi olmuş?Tasarım konusunda dünyanın en iyisi olan İtalyanların bile önüne geçmiş, bazı işleri onlardan kapmış.Örnek mi? Vereyim.abd’nin emlak kralı Donald Trump’ın Atlanta’daki otelini yapmışlar. Sonra ünlü mücevher firması Tiffany Co’nun çin’deki Hangzhou Tower girişindeki, Amerika Birleşik Devletleri, Panama, Suudi Arabistan, Kanada, Kore ve Avustralya’daki mağazalarını... Ardından Virgin Group’un CEO’su Sir Richard Branson’un Necker Island’daki malikanesini... Budapeşte’deki Macar Ulusal Müzesi’ni, İskoçya’daki Stobo Şatosu’nu...Devam edeyim...Özellikle İngiltere’deki birçok malikanenin dekorasyonunu; New York, San Fransisco, Las Vegas, Palm Beach, Long Island, Orlando, Dallas gibi merkezlerdeki dünyaca tanınan otelleri, rezidansları, Virgin Adaları’ndan Venedik’e çok özel otelleri yapmışlar. Her şey başlangıç senaryosuna göre şekillenmiş. Ağızdan ağza yayılan, gördükçe beğenilen ve istenen bir marka yaratılmış.Bakırçay’ın taşları dünyanın en şık mekanlarını süsler olmuş. Taklit edilir hale gelmekTÜRK girişimcisi de artık çok değişti. Tasarlıyor; eskisi gibi taklit etmiyor aksine taklit edilir hale geliyor. Markalaşmaya yatırım yapıyor, kafa yoruyor, ekibini buna göre motive ediyor, sadece bulunduğu coğrafyayı değil bütün dünyayı kendine pazar görüyor.Hep daha iyisini yapmaya çalışıyor, daha farklı olduğu sürece yıkılamayacağını biliyor.Pietra Kaikos da dünyanın her yerinde iş yapan markalarımızdan biri...Can Öztüre; diyor ki...“Tasarım felsefemizi hayranlık uyandırma etkisi üzerine kurguladık. Her mekanın sanat eserine dönüşmesini istedik. On binlerce yıldan gelen, her biri eşsiz doğal taşların bir stil oluşturmasını, taklit edilemeyecek kadar mükemmel, her görüşte hayranlık uyandıracak kadar etkileyici, sınırsız ilhamlar yaratmasını arzu ettik.”Çok da iyi yapmışlar. Örneğin; birkaç yıl önce Ayvalık’ın karşısındaki Yunan adası Midilli’de gezerken en kalabalık çarşısındaki bir mekanda restorasyonun yeni bittiğini öğrendim. Oradaki kişiler sohbet ederken anladım ki, bu restorasyonda kullanılan taşlar Türkiye’den gelmiş. Taşlar incelenmiş, aslına uygun hale getirilmiş ve restorasyon tamamlanmış.Bunu yapan Can Öztüre’ydi. Bakırçay’ın taşı; dünyanın birçok yerinde olduğu gibi Midilli sokaklarını da süslüyordu.Sir Branson’un en sevdiği ürün olmuşGeçen yıl Oprah Show’un sunucusu ünlü iç mimar Nathan Jay (Nate) Berkus, Virgin Group CEO’su Sir Richard Branson’un sahibi olduğu Necker Island’a ve eşsiz malikanesine konuk olmuş. 350’den fazla şirketi ile dünyanın; müzik, eğlence, seyahat, internet, iletişim ve finansman alanındaki devlerinden olan Virgin Group CEO’su Sir Branson, malikanesinde en çok banyo küvetini sevdiğini söylemiş. Can Öztüre tabii bundan çok mutlu olmuş. “Sir Branson’un evinde tercih edilen bir ürünümüzün olması bizi çok mutlu etti” diyor.Bu küvet altı haftayı aşan sürede, uzman yontucular tarafından ve altı tonluk yekpare taştan elle yapılmış. Yani bir sanat eseri...