Bakan Yıldırım, "Çağrı merkezi" operatörü oldu

Güncelleme Tarihi:

Bakan Yıldırım, Çağrı merkezi operatörü oldu
Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2012 13:37

TÜRKİYE’nin ilk çağrı merkezi oteli olan Call Center Hotel’in İzmir lokasyonu Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından açıldı. Bakan Yıldırım çağrı merkezlerini desteklemeye devam edeceklerini söyledi.

Haberin Devamı

Call Center Hotel (CCH) İzmir’in açılışına Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın yanı sıra İzmir Valisi Cahit Kıraç, Call Center Hotel Yönetim Kurulu Başkanı Tarkan Ersubaşı, Bilgi Teknolojileri Kurumu Başkanı Tayfun Acarer, bazı AKP milletvekilleri ve davetliler katıldı.
Call Center Hotel’in farklı bir yaklaşım olduğunu anlatan Bakan Yıldırım, profesyonel şirketlerin firmaların call center ihtiyaçlarını karşıladıklarını, böylelikle firmanın tüm enerjisini kendi işine verebildiğini söyledi. Bakan Yıldırım, “Nasıl evi bırakıp otele gidiyoruz bu da öyle bir şey. ‘Siz işinize bakın, ürünleriniz tanıtımına yönelik hizmet kalitenizi geliştirilmesine, müşteri memnuniyetini artırılmasına yönelik işleri biz yapalım’ diyorlar. Bu otelde 600 sandalye kapasitesi var. Bunlardan 60’ı dolu gerisi boş. Bütün kamu, özel kuruluşlara duyurulur çağrı oteli sizi bekliyor” dedi.

Haberin Devamı


Dünyanın değiştiğini vurgulayan Bakan Yıldırım, iletişimin yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline geldiğini söyleyerek, “Eskiden aile deyince ana-baba-çocuklar deniyordu şimdi ana-baba-çocuklar, cep telefonu ve internet deniyor. Bunlar ayrılmaz parçamız oldu. Bundan sonra bilişimle beraber yaşayacağız” diye konuştu.

Ülke genelinde 40 bin çağrı merkezi koltuğunu olduğunu anlatan Bakan Yıldırım, 2023 hedefleri kapsamında bu sayıyı 350 bine çıkaracaklarını dile getirerek, “Bu 1 milyon iş ve aş demek. Bizim en büyük derdimiz işsizlik. Genç işsizler sayısı daha yüksek. Bu çağrı merkezi gençlerimiz için başlangıç. Bizim ihtiyar teyze vardı. Erzincan’a çağrı merkezi yaptık. ’Evladım sağ olasın oraya bir kız beğenme merkezi açmışsınız’ dedi. Bu merkezlerin sosyal faydası da var. Gençler burada tanışıyor ve anlaşıyorlar. Sevgilerini, güçlerini birleştiriyor. Sadece milletin derdine çözüm üretmiyorlar. Kendi sorunları ve ihtiyaçlarını karşılıyorlar. Böyle bir sosyolojik faydası var. Bu merkezleri Anadolu’nun dört bir yanına yaymamız gerekiyor. Gittiğimiz her yer talep var. Çağrı merkezi açmak marifet değil. O koltukları dolduracak işi de ayırmamız lazım. Dünyada bu iş küreselleşmiş. Su istiyorsunuz Hindistan’dan cevap veriliyor. Yanı başınızdan su geliyor. Bu işi desteklemeye devam edeceğiz” dedi.
Call Center Hote Yönetim Kurulu Başkanı, Tarkan Ersubaşı da çağrı merkezi sektörünün hızlı bir şekilde büyüme gösterdiğini dile getirerek, “Bu gelişmeler ışığında kurumlar olarak nasıl pozitif katkı sağlayacağımızı düşünüyoruz. İzmir bizim için ayrıca önemli. İzmir diğer illere oranla çağrı sektöründen fazla hizmet ve yatırım alamadı” diye konuştu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!