Baharata AB desteği

Güncelleme Tarihi:

Baharata AB desteği
Oluşturulma Tarihi: Şubat 25, 2012 00:00

Türkiye’nin baharat ürünlerinde merkez olan Ege Bölgesi’nde ihracatçılar atağa kalktı. İhracatçı Birliği’nin rekabet gücünü artıracak projesi Avrupa Komisyonu’ndan hibe desteğine hak kazandı.

Haberin Devamı

SAĞLIKLI yaşam olgusunun yükselen değer olmasıyla birlikte, tüketici bilincinin yüksek olduğu gelişmiş ülkelerde baharat tüketimi artıyor. Özellikle fesleğen, kekik, biberiye gibi baharatlara yöneliş var. Bu durumu yürüteceği çalışmalarla avantaja çevirmek isteyen Ege Ağaç Mamulleri ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, sektörün gelişimi, inovasyon ve sürdürülebilir ihracat artışı için hazırladığı 7. Çerçeve Programı kapsamında Avrupa Birliği Araştırma Yürütme Ajansı tarafından hibe desteği almaya hak kazandı. Birlik Başkanı ve Avrupa Baharat Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Nurettin Tarakçıoğlu, günümüz rekabet koşullarında ihracatçıların bir adım öne geçmeleri için değer zincirinin her halkasında inovasyona ihtiyaç olduğuna dikkati çekti. Tarakçıoğlu, “Bu noktadan hareketle Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen 1 milyon 808 bin 259 Euro’luk proje bütçesi ile ihracatçılarımızın rekabet güçlerini artırmaları için üretim sürecinde inovasyon ile yola çıktık. 30 ay sürecek GREENFOODEC projemiz sadece bir başlangıç. Bundan sonraki süreçte de Birlik olarak sektörün gereksinim duyduğu alanlara müdahale yapmak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz” dedi.

HEDEF 2 MİLYAR DOLAR

Haberin Devamı

Türkiye’de, baharat ürünleri ihracat merkezinin Ege Bölgesi olduğunu belirten Tarakçıoğlu, bugün Türkiye’de 150 milyon dolar civarında olan odundışı orman ürünleri ve baharat ihracatını Cumhuriyetin kuruluşunun 100. yıldönümünde 2 milyar dolara yükseltmek hedefinde olduklarını söyledi. Tarakçıoğlu, “Bugün, dünyada birçok ülke odun dışı orman ürünleri ve baharat ihracatı gerçekleştiriyor. Neden bizde olmasın? Biz de 2023 yılında 2 milyar dolar ihracat rakamına ulaşmayı hedefliyoruz. Bu hedefi yakalamak için ürünleri çeşitlendirmeli ve işleyip katma değerini artırmalıyız. Ürünleri baharat olarak satmaya devam ederken yağını çıkarıp, parfüm yapıp, temizlik ürünü olarak veya ilaç olarak sattığımız zaman bu ihracat rakamına ulaşacağız. İnovasyon ve Ar-Ge çalışmaları bu anlamda itici güç olacak” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!