Güncelleme Tarihi:
Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Tarakçıoğlu ile Ege Hububat, Bakliyat ve Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Moiz Hemsi’nin katıldığı Dünya Baharat Kongresi (WSC), ithalatçılar, ihracatçılar, düzenleyiciler ve baharat sektörünün diğer paydaşlar arasında tartışma ve etkileşim için küresel bir platform haline dönüştü. Nurettin Tarakçıoğlu, kongrede Türkiye’nin baharat ihracatını ve Hindistan-Türkiye arasındaki gıda ihracatı hakkında bir sunum gerçekleştirdi. Her iki ülkenin ekonomi dinamiklerinin benzer olduğuna dikkat çeken Tarakçıoğlu, "Genç nüfus ve kalkınmakta olan ekonomi olmaları gibi özelliklerinden dolayı gıda konusunda özellikle çok uluslu şirketlerin hedef pazarı konumundayız. Türkiye’nin ihracatının Hindistan’dan ithalatına karşın düşük durumda. Özellikle kekik, defne yaprağı ve adaçayı gibi ürünler Hindistan pazarına henüz yeni giren ürünler ve pazarda potansiyellerinin yüksek olduğunu görüyoruz" dedi. Moiz Hemsi de, "Dünya genelinde tuz yerine baharat tüketimi artıyor. İnsanların değişik tatlar ve yeni lezzetler arıyor. Baharatların antioksidan etkisi ve metabolizma hızlandırma özellikleri tüketimi arttırıyor" dedi.