Güncelleme Tarihi:
EGE’nin ülke çapındaki markası DYO’dan inşaat boyaları konusunda ilginç bir tespit geldi. Otomotiv, beyaz eşya ve makine sektörlerindeki toparlanmayla birlikte sektörün üzerinde büyüme gösteren şirket, inşaat boyası tüketiminin aynı seviyede kalmasını “Türk tüketicisinin geleneksel bahar temizliği” ne bağladı.
DYO Boya Fabrikaları’ndan Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamada pazar ve şirketin konumu ortaya koyuldu. Türkiye’de 400 bin tona tekabül eden 720 milyon dolarlık inşaat boyaları pazarının bulunduğunun dile getirildiği açıklamada, tüketimin aynı seviyede kalması “Boyama işleri Türk tüketicisi için geleneksel anlamda bir temizlik çalışması olarak algılanmaktadır. Genellikle 2-3 yılda bir bahar aylarında yapılan temizlik boya tüketiminin aynı seviyede kalmasının altında yatan önemli nedenlerden biridir” denildi.
Sektörün üstünde
Türkiye’deki boya talebinin giderek daha karmaşık, özel, renkli ve mekanlara özel projelere yönelik tasarlandığını dile getiren yetkililer, “2010’da bir önceki yıla göre, otomotiv ve yan sanayi, beyaz eşya ve makine sektöründe büyüme kaydedildi. Sektördeki büyümeyle birlikte DYO markası ile sektörün üzerinde bir büyüme sağlamıştır. Aynı şekilde 2009’a göre, mobilya boyalarında da pazarın büyümesiyle Dewiluks markasında sektörün üzerinde bir büyüme sağlandı” bilgilerini verdi.
KARLILIK ARTTI
DYO Genel Müdürü Serdar Oran, gelinen süreçte inşaat boyalarında pazar payının yaklaşık yüzde 20 olduğuna, sanayi ve mobilya boyalarında da pazar büyümelerinin üzerinde, rakiplerinden pay alındığına işaret etti. Kapasite kullanım oranının 2010’da yüzde 66’dan 73’e çıktığını aktaran Oran, grubun krizin ertesinde hızla toparlanma sürecine girdiğini, net satışlarını yüzde 42, faaliyet karını ise yüzde 88 artırarak 2010’u 1 milyon 60 bin 430 TL karla kapattığını açıkladı.