Babayiğit İzmir'den çıktı

Güncelleme Tarihi:

Babayiğit İzmirden çıktı
Oluşturulma Tarihi: Mart 21, 2016 13:15

İZMİR’deki otomotivciler, yerli otomobil üretimine talip oldu. İzmir’in lojistik üs, nitelikli eleman tedarik zincirinin genişliğini vurgulayarak, tek eksiğinin teşvik olduğuna dikkat çeken Ege Otomotiv Derneği (EGOD) Başkanı Mustafa İduğ, "İzmir’de otomobil yapılabilir mi sorusu bizim için komedi" dedi.

Haberin Devamı

Babayiğit İzmirden çıktı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın "Bir babayiğit çıksın" sözleriyle gündeme getirdiği yerli otomobilin üretimine İzmirli işadamları talip oldu. Ege Otomotiv Derneği (EGOD) Başkanı Mustafa İduğ, rekabet için otomobilin hafif ticari otomobil olması gerektiğini belirterek, 2020 yılına kadar Türkiye’nin 4 milyon hafif ticari otomobile ihtiyaç duyduğunu normal otomobilin ancak 600 bin adet üretilip satılması durumunda üreticiye para kazandırabileceğini söyledi. İduğ, şöyle konuştu:

"Biz bir otomobil üreteceksek rekabet edebilir bir otomobil üretmeliyiz. 2019 yılında Türkiye’de üretilecek otomobil rekabet edemez. Bu ancak hafif ticari otomobillerde mümkün. Türkiye’nin 2020 yılına kadar 4 milyon adet hafif ticari otomobile ihtiyaç var. Bizim içten yanmalı motor üretecek teknolojiye sahip olmamız hayal. Ekonomik olarak en az 600 bin otomobil üretirsek bir babayiğit çıkar ve parasının karşılığını alır. Bir motor teknolojisi için 11 milyar dolar yatırım yapmak gerekiyor. Babayiğit ifadesinin karşılığı 20 milyar dolardır. İzmir’de bu yatırımı yaparsanız 600 bin otomobil üretirseniz 12 yılda paranızı geri alırsınız Düzce ve Sapanca’da otomobili yaparsanız dokuz yılda geri alırsınız. Haksız rekabet budur. Rekabet edilebilir otomobilin ağırlığının bir ton olması lazım. Bir tonun üzerindeki bir otomobilin performansı uygun değil. Ayrıca elektrikli olacak. Dünyada 56 saniyede bir otomobil üretiliyor nasıl rekabet edeceksiniz? 24 saat robotların çalıştığı bir teknoloji var ama bu rekabet hafif ticari otomobilde olabilir."

’İZMİR OTOMOBİL YAPABİLİR Mİ SORUSU BİZİM İÇİN KOMEDİ’

EGOD Başkanı İduğ, İzmir’in 9 milyar dolar ihracat yapan, limanında 18 milyar dolar dönen lojistik üs olduğunu vurgulayarak şöyle konuştu:

"İzmir kolay ulaşılabilen ve ulaştırılabilen kent. Avrupa’ya en yakın kent. İzmir- İstanbul 3.5 saatlik otoban bağlantısı kentin daha da ulaşılabilir kılıyor. İzmir otomotivde 2 milyar dolara yakın ihracat rakamına sahip. Her 100 dolarlık otomotiv ihracatının yüzde 40’ı İzmir Limanı’ndan gönderilir. Yılda 25 milyon adet alüminyum jant üreten tesisler var. Balata üretiminin yüzde 80’i İzmir’de yapılır. İzmir’de otomobil yapılabilir mi sorusu bizim için komedi. İzmir’in önemli firmaları, dünyanın önemli otomotiv üreticilerine parça gönderiyor. BMC’nin İzmir’de tedarikçi geliştirmesi önemli. Ana sanayi neredeyse yan sanayi onun yanında gelişir. İzmir otomotivde nitelikli elemanı sahip bir kenttir. OSB’ler meslek liseleri ve üniversiteler lojistik, tedarik ve nitelikli eleman otomotivde çok önemlidir. İzmir’de otomobil üretmek için ne yok? İzmir’de her şey var. İzmir’de olmayan sadece teşvik. İzmirli sanayici haksız rekabetle karşı karşıya. BMC’nin uzman kadrosu, uzman tedarikçileri servis ve satış ağını da kullanarak rekabetçi bir otomobil üretebiliriz."

Haberin Devamı

Babayiğit İzmirden çıktı

Haberin Devamı

’TASARIM VE İNOVASYON ARTIRILMALI’

Batı Anadolu Sanayici ve İşadamları Dernekleri Federasyonu Başkanı Levent Akgerman, yerli otomobil üretimi konusunda en uygun yerin İzmir olduğunu öne sürerek, şöyle konuştu:

"Türkiye ihracat kalemleri arasında yer alan otomotiv sektörü her yıl ihracat rekoru kırıyor. İzmir, yerli marka otomobil projesinde yer almalıdır. Devletimiz bu konuda yol gösterici olmalı, etkin teşvikler vermeli, yatırım yapacak girişimciler cesaretlendirilmeli. Türkiye Asya ve Avrupa arasında bir üretim noktasıdır sloganının yerleşmesini istiyoruz. Türkiye’de otomobiller yabancı lisansla üretiliyor. Yüzde 70 yan sanayiden satın alınan ünitelerden meydana geliyor. Otomotiv sanayi şirketlerinin rekabet gücünü artırmaları için yan sanayinin yeni teknoloji uygulamalarına ağırlık vermesi gerek. Türkiye kendi otomotiv sanayisini kurmalı. Tasarım ve ArGe merkezi olması için çalışmaların hızlandırılması gerekiyor. Bu işin olmazsa olması motordur. Tüm Türkiye bir araya gelse ancak 30 yılda bir uçak motoru geliştirebiliriz deniyor. Tasarım ve inovasyon artırılmalı. Yerli otomobil üretilecekse bunu en uygun yer İzmir’dir. Kent ekonomisi önemli değer kazanacaktır. yerli firmalara sahip çıkılmalı yerli firmaların küresel ölçekte gücü ortaya konmalıdır."

UR-GE DESTEĞİ ALACAKLAR

Haberin Devamı

İzmirli otomotiv üreticileri, Ekonomi Bakanlığı’nın Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Projesi’ne (UR-GE) başvururak teşviğe talip oldu. Burada amaç, İzmir’de ihracat yapmayan 20 firmaya ihracat yaptırabilmek. EGOD’a proje için destek veren Yaşar Üniversitesi İşletme Mühendisliği bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ufuk Tutan, EGOD üyesi firmaların inovasyon, tasarım ve ihracat yeteneklerini üst düzeye çıkararak İzmir’de sadece yerli otomobil üretimine yönelik değil otomobil yedek parçalarını uluslararası seviyede yapmak, az maliyetle, rekabetçi fiyatlarla ihracat sürecine girmelerini sağlamayı hedeflediklerini söyledi. Yaşar Üniversitesi Bilgi ve Teknoloji Transfer Ofisi Koordinatörü Dr. Serkan Bürken, 2011 yılından beri uygulanan proje ile 175 sektörün desteklendiğini, Bursa ve İstanbul otomobilcilerin bu destekten yararlandıklarını, İzmirli otomotivcilerin 3 milyon 650 bin dolara kadar destek almasının söz konusu olduğunu anlattı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!