Güncelleme Tarihi:
Ayaydın, ülkemizde büyük bir çoğunluğun matematik dersinden hoşlanmadığını ancak matematiğin hayatın her alanında yer aldığını belirterek, "Matematiğin nerede ne zaman işimize yarayacağını bilmiyoruz. Genellikle bu dersi sevmiyoruz. Biz de matematiği soyut bir kavram olmaktan çıkararak, elle dokunulur, gözle görülür hale getirmek ve en önemlisi sevdirmek istedik" dedi.
Türkiye’de ilk kez matematik müzesini kurduklarını, müze içerisindeki bütün istasyonların yerli üretim olduğunu aktaran Apaydın, matematik derslerinin de interaktif bir şekilde bu alanda işlenebildiğini söyledi. Apaydın, müzede, Fibonacci sayıları, Pi sayısı, Sam Loyd Puzzle, İmk?nsız Üçgen, Dört Renk Problemi, Penrose Yüzeyler, ayna - açı ilişkisi - simetri, Ames Odası, Parabol, Sikloit, Kare Tekerlek, Kemer ve Mimar Sinan Köprüsü, Da Vinci Köprüsü, Graf Teorisi, Pick Teoremi, Gauss Yöntemi, Basit Harmonik diziler gibi farklı istasyonlarda çocuklara ve gençlere uzmanlarca bilgi verildiğini kaydetti. Apaydın, "Sınıfsız duvarsız eğitim modelini uyguluyoruz. Uluslararası Matematik Müzeleriyle görüşmeler yaptık. Matematik Danışmanı Ahmet Akyol ile Müze Sorumlusu Gizem Aksoy matematik müzesinde çocuklarımızı ve gençlerimizi bilgilendiriyor" diye konuştu.
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde aldığı eğitimle birlikte geleceğin bilim insanlarına yol açmak istediklerini vurgulayan Apaydın, müzenin saat 10.00 - 17.00 arasında ziyaret edilebildiğini, bilime yönelik adımlar atmaya devam edeceklerini ifade etti.