Güncelleme Tarihi:
Butik bir konseptle ilk mağazasını 2013’te Bornova’da açan ve bugün 4 noktaya ulaşan Murat Öz, 2016’ya 6 mağazayla girmeyi hedefliyor. Ağırlıklı take away (al götür) felsefesiyle çalışan Murat Öz’ün 2016 planları arasında franchise vererek büyümek yer alıyor. Dokuz Eylül Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı mezunu olan Murat Öz, uzun yıllar özel sektörde çalıştıktan sonra asker dönüşü kendi işini kurmaya karar verdiğini belirterek, şunları aktardı:
YERLİ MARKA TALEBİ
“Gerekirse domates ya da limon satacağım ama kendi işimi yapacağım dedim ve asker dönüşü bunu hayata geçirdim. Markalaşma, kurumsal kimlik üzerine bir reklam ajansı kurdum. Ağırlık inşaat firmalarına iş yapıyordum. Orada da ödeme vadeleri çok uzundu. Baktım olmuyor, yeni bir araştırmaya girdim ve en uygunun gıda olduğunu gördüm. O dönem Gezi Parkı eylemleriyle birlikte kahvede yerli markaya olan bir talebi fark ettim. Ve bu sektöre girme kararı aldım.”
BU FİNCANLAR YÜRÜYOR
Take away mantığını en iyi yansıtan şeyin yürüyen fincan olduğunu ifade eden Murat Öz, bu felsefeyle Ayaküstü Kahve markasının ortaya çıktığını kaydetti. İlk etapta kiosk şeklinde standlarla işlek caddelerde tüketicinin karşısına çıkmayı hedeflediklerini ifade eden Öz, şöyle devam etti:
“Ama burada ruhsatla ilgili sorunlar olunca butik bir mağazayla yola devam etme kararı aldım. 2013’te ilk mağazayı Bornova’da açtık. Oldukça iyi sonuçlar aldık ve geçtiğimiz yıl ikinci mağazamızı İzmir Gediz Üniversitesi Yerleşkesi’nde açtık. Burası frenchise. 3’üncü mağaza ise bu yıl Yeni Foça’da devreye girdi. 4’üncü şube ise yakında Özkanlar’da açılacak. Burası ağırlıklı paket servisi mantığıyla iş yapacak. Hedefim bu yıl sonunda mağaza sayısını 6’ya çıkarmak. Ardından da tamamen franchise ile büyümeyi hedefliyoruz.”
30'UN ÜZERİNDE ÇEŞİT
Mağazaların ürün yapısıyla ilgili de bilgi veren Murat Öz, 30’un üzerinde kahve çeşidi bulunduğu bilgisini vererek, “Bu kahveleri tamamen bizim formülümüze uygun İzmirli bir üreticiye ürettiriyoruz. Kahvenin dışında soğuk içecek grubunda ise yerel markaları tüketiciyle buluşturuyoruz. Öte yandan unlu mamullerde mağazalarımızda yer alıyor” dedi.
TÜRK DAMAK TADINA UYGUN
Amerikan ve İtalyan tarzını yeniden yorumlayarak Türk damak tadına uygun lezzet yakaladıklarını anlatan Murat Öz, “Yemek Sepeti ile de anlaşmamız var. Online olarak sipariş veren müşterilerimizin adresine sıcak ya da soğuk kahve servisi yapıyoruz” diye konuştu.