Avrupa’ya da süt tatlısı yedirecek

Güncelleme Tarihi:

Avrupa’ya da süt tatlısı yedirecek
Oluşturulma Tarihi: Haziran 11, 2011 00:00

İzmir’de küçücük bir dükkandan başlayıp 140 mağazalı zincire ulaşan Bolulu Hasan Usta, gözünü Avrupa’ya dikti. Romanya veya Bulgaristan’da kuracağı fabrikayla birlikte Avrupa’da mağazalar açmayı planlayan şirket, ürün yelpazesini de genişletiyor.

Haberin Devamı

TARİHİ Kemeraltı Çarşısı’nda 1982 yılında 18 metrekarelik dükkanla yola çıkan ve bugün 140 mağazaya ulaşan Bolulu Hasan Usta (BHU), Avrupa’ya açılıyor. Şirket, 2 yıl içinde Avrupa’da tesis açmayı hedefliyor. Tesisle birlikte büyük bir pazar olarak gördüğü Avrupa’ya da süt tatlısı yedirecek. Kurum, Romanya ya da Bulgaristan’da kurmayı planladığı tesis ile birlikte, franchise sistemiyle Avrupa’da mağazalar açacak.
Bu yıl mağaza sayısını 160’a çıkarmaya hazırlanan Bolulu Hasan Usta, ayrıca süt tatlılarının yanında mönüsüne çekirdek kahveyi de ekledi. BHU Franchising Müdürü Fatih Akpınar, iç piyasada artık pazarın doyma noktasına geldiğine dikkat çekerek, hedeflerinde Avrupa pazarının bulunduğunu açıkladı. Akpınar, Avrupalı’nın Türkiye’ye geldiğinde süt tatlılarını büyük bir keyifle tükettiğini söyleyerek, “Şu anda AB normları nedeniyle süt tatlısı ihraç edemiyoruz. Yoğun talep ve pazar var. Biz de bu nedenle Avrupa pazarına yönelik bir fabrika kurmayı hedefliyoruz. Bu tesisi 2 yıla kadar hayata geçireceğiz. Ciddi bir patlama olacak” dedi.

Bayilikler verilecek

Haberin Devamı

Fabrika yeri olarak işçilik ve maliyetlerinin az olduğu Romanya ve Bulgaristan gibi ülkelerin gündemlerinde olduğunu söyleyen Akpınar, tesisin devreye girmesinin ardından Avrupa’da bayilikler vermeye başlayacaklarını dile getirerek, “Süt tatlılarımızı Avrupalılara da tattırmış olacağız” ifadesini kullandı. Şu anda Türkiye genelinde 140’ın üzerinde satış noktaları bulunduğunu aktaran Akpınar, bunlardan 22 tanesinin kendilerine ait olduğunu belirterek, “Bu mağazaların tamamına 1996’da Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’nde kurduğumuz fabrikamızdan ürün gönderiyoruz” diye konuştu.

Krizde büyüdü

Geçtiğimiz yıl iyi bir yıl geçirdiklerini söyleyen Akpınar, ekonomik kriz döneminde de hızlı bir büyüme gerçekleştirdiklerini ifade etti, “Kriz döneminde girişimciler, büyük yatırım istemeyen ama kendini çevirebilecek işlere yöneldi. Burada BHA iyi bir alternatif oldu. Her şeyi fabrikadan hazır gelen yapımızı gören girişimciler, franchise almaya başladı. 2009’da bu doğrultuda 20’ye yakın mağaza açtık. Geçtiğimiz yılda buna yakın bir mağaza hizmete girdi” dedi.


DONDURMA MARKALARI

Haberin Devamı

Kuruldukları tarihten itibaren dondurmanın mönülerinde hep olduğunu aktaran Akpınar, kazanılan  başarıyı farklı bir şekilde sunmak için hareket geçtiklerini belirterek, “Bu kapsamda çubuk dondurmada Lasido markasını yarattık. Ayrıca yine kapta Dosido markasını pazara sunduk. Bu yılda Lasido’nun karadutlusunu yapıyoruz” dedi.

VİTRİN YENİLEME

2011’in yenilenme yılı olduğunu söyleyen Akpınar, “Yıllardır değişmeyen lezzetimiz var. Bu yıl vitrinde değişikliğe karar verdik. Oturma gruplarımızı daha rahat hale getirdik. Ağaç ve çiçecklerle doğal bir ortam yarattık” dedi. Akpınar, bu yıl mönüye yeni ürün olarak çekirdek kahve ile muhtarikayı eklediklerini belirterek, dondurma ve süt tatlılarında da light ürünler geliştirdiklerini söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!