Güncelleme Tarihi:
30 Mart’ta, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Başkanı ve Güzel Sanatlar Enstitüsü Müdürü Prof. Mümtaz Sağlam’ın anlatımıyla “Resmin Değişen Yüzü: Post-İzlenimci Süreç ve Ötesi” konusu irdelendi. Sağlam, dönemin toplumsal olaylarına, kültürel atmosferine ve düşünce hayatına bakarak plastik sanatlar alanında yaşanan dönüşümü sorguladı, 1940’lı yıllara kadar uzanan süreci estetik bağlamda yeniden değerlendirdi.
31 Mart’ta da sanat tarihçisi ve küratör Lora Sarıaslan, “Renoir: Işık Ustasının Kadınları” konu başlığı altında empresyonizmin öncü isimlerinden Pierre Auguste Renoir’ın yaşamında özel yer tutan portrelerini anlattı. 1908’de yaptığı “Madam Thurneyssen’in Portresi” tablosundan yola çıkarak kadınları yapıtlarında birer portre öznesi olarak kullanan ve dişiliklerini dışa vuran Renoir’ın özel hayatının ve gezilerinin sanatına yansımaları irdelendi.
Arkas Sanat Merkezi’nde 7’den 70’e İzmirlilerin akın ettiği, yaklaşık 12 bin kişinin katıldığı ilk sergi kapanırken, yenisinin hazırlığı hızla devam ediyor. Merkez, kısa bir aradan sonra “Batılının Fırçasından Ege’nin Bu Yakası” isimli oryantalist eserler sergisiyle kapılarını yeniden açacak.