Amerika'ya model olduk

Güncelleme Tarihi:

Amerikaya model olduk
Oluşturulma Tarihi: Ocak 29, 2016 11:25

Türkiye'deki operasyonlarını İzmir merkezden yürüten General Motors'un markası Opel, hayata geçirdiği ve önemli başarı sağladığı ABC Satış Stratejisi’yle ABD’ye de örnek oldu.

Haberin Devamı

GENERAL Motors Satış Sonrası Avrupa Pazarlama Direktörü Todd Gaffner, yaklaşık 2 yıl önce 25 milyon Euro’luk yatırımla hayata geçirdikleri ABC Satış Stratejisi’nin Türkiye’deki son durumunu görmek için Opel bayilerini ziyaret etti. Gaffner, ABC Satış Stratejisi kapsamında Türkiye’deki Opel araç parkının yüzde 50’sinin kayıt altına alındığını söyledi, “Bu oran Avrupa’da yüzde 30’da. Amerika da Türkiye’deki başarıyı inceledikten sonra sistemi uygulamaya karar verdi” dedi.

Amerikaya model olduk

HER ŞEY DİJİTALE TAŞINDI

Todd Gaffner ile General Motors Türkiye Satış Sonrası ve Müşteri İlişkileri Operasyonları Müdürü Alpagut Girgin, Opel’in Türkiye’deki en büyük bayilerinden Ankara merkezli Reis Şirketler Grubu'na bağlı Reis Otomotiv’de konuyla ilgili bilgi verdi. Sistemin bir sonraki bakım tarihini öğrenmek, yetkili servis fırsatlarından haberdar olmak, on-line servis randevusu ve teknik aksiyon bilgilendirmeleri almak gibi birçok hizmet sunduğunu ifade eden Gaffner, şu bilgileri paylaştı:

Haberin Devamı

ABC Satış Stratejisi müşteri memnuniyeti, müşterilerin sadakatını korunması ve tekrar sadık müşteri yaratılması için Avrupa bazında devreye alınan bir proje. Avrupa’da önemli bir noktada olan Türkiye’de de bu sistemi hayata geçirdik. Müşterimiz dijital platformda her türlü bilgiye bu sistem sayesinde ulaşabiliyor. Türkiye şu anda ABC’yi en iyi uygulayan ülke konumunda. 215 bin aktif müşteri myOpel’e kaydını yaptırdı.

Türkiye'de son 10 yıllık verilere baktığımızda 450 bin adet Opel aracımız var. Yani yüzde 50’si sisteme kayıt olmuş. Bu oran Avrupa’da yüzde 30.”

SATIŞI DA ARTIRACAK

Kişisel teklifler sunan, kampanyalardan haberdar eden ve dijital servis deneyimi yaşatan sistemin Türkiye’deki başarısının Amerika’nın da dikkatini çektiğini ifade eden Todd Gaffner, “6 ay önce Amerika’dan bir ekip Türkiye’ye geldi. Sistemin en başarılı uygulandığı Türkiye'de uygulamayı yerinde inceledi ve Türkiye’deki başarı onlara referans oldu. Sistemi Amerika’da da uygulamaya karar verdiler. Burada Türkiye’nin payı büyük. Bu sistem satışlarımıza da olumlu yansıyacak. Yapılan araştırmalara göre satış sonrası hizmetten memnun olan müşterinin yüzde 80’i yeni araç alma noktasında aynı markayı seçiyor. Güçlenen otomotiv yapımızla bunun için çalışıyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Amerikaya model olduk

Hedef ilk 200

İzmir’de de yatırımları bulunan Reis Şirketler Grubu’nun yönetim kurulu üyesi Senih Yazıcı da akaryakıt, otomotiv filo kiralama ve enerji alanında faaliyet gösterdiklerini belirterek, “500 milyon liralık bir grup şirketiyiz. Türkiye’nin en büyük 500’ünde 323’üncü sıradayız. 2020’ye kadar hedefimiz ilk 200’de yer almak. 750 milyon TL de ciro hedefliyoruz" bilgisini verdi.

Olursa sürpriz olmaz

1989’da İzmir’de üretim yapan, 2001’de tesisini kapatan Opel’in kente dönük planlarıyla ilgili soruyu yanıtlayan Alpagut Girgin ise şu bilgiyi paylaştı: “General Motors büyük bir marka. Bir fabrika açması ya da kapatması çok büyük bir operasyon değil. Pazardaki değişiklik ve rekabete göre karar verme yeneğine sahip. Dolayısıyla İzmir'de yeni bir üretim planı şu an yok ama olursa da sürpriz olmaz. Tabii bunun için yeni model, işçilik ve üretim altyapısı ve rekabet  edebilecek bir yapının olması gerekiyor."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!