Altın sıvıda güçbirliği

Güncelleme Tarihi:

Altın sıvıda güçbirliği
Oluşturulma Tarihi: Mart 14, 2015 01:16

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nin tüketimi artırmak için kamu spotu çalışmalarına RTÜK’ten onay geldi.

Haberin Devamı

ZEYTİN ve zeytinyağı sektörü; 2023 yılında 650 bin ton zeytinyağı ve 1 milyon 200 bin ton sofralık zeytin üretimine ulaşmayı hedefliyor. Söz konusu üretimin katma değere dönüşmesi için güçlü ihracat kadar, güçlü bir iç piyasa da gerekiyor. Bu hedef doğrultusunda sektör, ‘Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’ öncülüğünde güç birliği yaptı ve hazırlanan kamu spotu çalışmalarına RTÜK’ten onay aldı. Kamu spotu 230 TV, 93 radyo kanalında yayınlanacak. Türksat uydularından yayın yapan Türk kanalları aracılığı ile Avrupa, Kuzey Afrika, Arap Yarımadası, Ortadoğu ve Çin’in batısında yer alan ülkelerde de gösterilecek.

EN AZ TÜKETEN BİZİZ
Kamu spotu ile Türkiye’de zeytinyağı tüketimini artırmayı amaçladıklarını belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Renklidağ, “Aldığımız onayla sektörümüzün gücüne güç katmayı amaçlıyoruz” dedi. Türkiye, kişi başına 1.8 kilogram ile üretici ülkeler arasında en az zeytinyağı tüketen ülke olduğunu hatırlatan Renklidağ, bunu 5 kilograma çıkarmak istediklerini kaydetti.

Haberin Devamı

NELER YAPILDI
2009 yılında iç tüketimi artırmak için ZZTK’nın tanıtım filmleri hazırlattığını, kamu spotu için de 2014 Haziran ayından beri Gıda Tarım Hayvancılık Bakanlığı Eğitim Yayım Yayınlar Dairesi Başkanlığı ve RTÜK ile çalışma yürüttüklerini hatırlatan ZZTK Başkanı M. Kadri Gündeş, “Aldığımız RTÜK onayıyla yayınlanacak olan kamu spotu, Türk zeytininin ve zeytinyağının bilinirliğine ve tüketiminin artmasına büyük katkı sağlayacak” şeklinde konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!