Güncelleme Tarihi:
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, törende İzmir'i kendi gücüyle kalkındırdıklarını belirtti çeşitli konulara değindi:“11 senedir kimse benim ağzımdan ‘para yok, finansman yok, kaynak yok’ lafını duymadı ve duymayacak. Belediye başkanının temel görevi kaynak yaratmaktır. Büyükşehir Belediyesi, bugün bu kentin kalkınması için 1 milyar lira ya da 3 milyar lira ne gerekiyorsa, 24 saatte İzmir'e getirecek güce, itibara, krediye sahiptir. Başarmak, İzmirliye layık olmak budur. Gerisi boş laftır.”
YATIRIM NEDEN GECİKTİ
“Yeni Foça'nın doğal sit olması nedeniyle arıtma yerini çok zor bulduk. Ardından kamulaştırma sorunu çıktı. Mülk sahipleri anlaşmaya yanaşmadığı için bugüne geldik. İki ay içinde Yeni Foça'nın arıtma ihalesine çıkılacak.”
DÖNÜŞÜM PLANSIZ YERDEN
“Riskli yapılara ilişkin yasayı kullanmıyoruz. Bunun kötü niyetli ellerde mülkiyet gaspına kadar gittiğini biliyoruz. Bunu sosyal demokrat bir belediyenin kullanmaması gerektiğine inanıyoruz. Vatandaşımızın orada çıkan rantın konutların maliyeti hariç hepsini alması gerekir. Kentsel dönüşüm planlı alanlardan başlamayacak. Plansız bölgelerden, yeşil alanı, otoparkı, kültür merkezi, sosyal donatı alanları olmayan bölgelerden başlayacak. 'Kordon'da dönüşüm yapmak istiyorum. Burada yoğunluğu artırın' derseniz, bu kentsel dönüşüm olmaz. Yoğunluk zaten gereğinden fazladır. Eğer 'Kordon'da dönüşüm yapalım, orada AVM'ler yapalım' derseniz, orada yolda yürüyemezsiniz.”
KARALAMA KAMPANYASI
“Her yaptığımız iş bir karalama kampanyasına dönüştürülüyor. Vapurlar dünyaya örnektir. Ufak tefek eksikleri vardır, olacaktır. Hepsi gideriliyor. ‘1881 Atatürk’ ismini verdiğimiz vapurumuz 14 knot hızla gidip diğer vapurlarımızdan daha az yakıyor. Ama 18 knot hıza çıktığında daha fazla yakıt harcıyor. Bu sorunun çözülmesi için geri gönderdik. Ne gerekiyorsa yapılacak. Gerekirse o motor değiştirilecek. Burada önemli bir şey yok. Biz de sıkı takip edip, şartnameye uygun olarak almaya çalışıyoruz. Bu proje Türk tersaneciliğinin çıtasını iki misli yükseltmiştir. Gerisi karalama kampanyasıdır.”
DERİNLEŞTİRMEK ZORUNLU
“Alsancak Limanı bu kentin hiçbir zaman vazgeçemeyeceği bir değerdir. Büyük Körfez Projesi'nde liman önemli bir yer tutar. TCDD ile yola çıkmamızın nedeni de budur. ÇED raporu çıkar çıkmaz bu dünyanın en büyük çevre projesine adım atacağız. Belki de İzmir dünya tarihine körfezini kurtaran, dünyanın en büyük geri dönüşümünü gerçekleştiren kent olarak geçecek. Çandarlı Limanı yapılabilir ama İzmir Limanı'nın yolu mutlaka derinleştirilmek zorundadır. Kruvaziyer limanı olarak düşünseniz bile burası büyük gemiler için derinleştirilmek zorundadır. İzmir Limanı konteyner limanı olmaya devam etmelidir.”
STATLARI KONUŞMAYACAĞIZ
“20 gün önce sayın Bakan'la oturup konuştuk. Neden nereye yapılması ve yapılmaması gerektiğini kentin geleceğinden sorumlu belediye başkanı olarak, hepsini evrak ve hava fotoğraflarıyla izah ettik. Değerlendireceklerini söylediler. Birçok arkadaşımız eksik ve yanlış bilgiyle konuşuyor. Biz Bakan Bey'in ve bakanlık bürokrasisinin değerlendirmesini almadan bu konu hakkında konuşmayacağız.”