Güncelleme Tarihi:
Adını, Antik Çağ’daki çarşı, pazar, ticaret yeri anlamına gelen “AGORA”dan alan alışveriş merkezi, o tarihten bu yana İzmir’de sektöre pek çok yenilik getirdi. Eylül 2008’de yenilenerek iki katına çıkartılan binasıyla mağaza sayısını 85’den 179’a yükseltti.
Balçova’ya katkı koydu
Genel Müdür Hasan Noyan, AVM yatırımcılığının son dönemlerin gözde yatırımlarından olduğunu vurgulayarak Agora’nın kurulu bulunduğu bölgeye katkılarını şu sözlerle anlattı;“Yatırımı yaparken bulunduğunuz yerin lokasyonu, mimari projesi, yönetim kararları, iş ortaklarının seçimi, mağaza karması ve müşteri portföyü çok önemli. Aynı bölgedeki çok sayıda AVM, aynı markalarla ve aynı fonksiyonlarla ortaya çıkan binlerce metrekarelik mekanlar haline geldiğinde maalesef hem müşteri, hem de yatırımcısını memnun edemiyor. Bu nedenle serbest piyasa ekonomisi kuralları çerçevesinde kanun yapıcılarla birlikte sektör disiplin altına alınmalı. Böylelikle birbirinin kopyası AVM’ler yerine, daha keyifli projeler ortaya çıkar. Agora bulunduğu ilçe olan Balçova’nın gelişimine ve diğer alışveriş merkezlerinin yatırımına önayak olmuş, çevredeki gayrimenkul fiyatlarını artırmış ve istihdam yaratmıştır. Özellikle Balçova ve yakın çevresinde önemli sayıda kalifiye personeli de sektöre kazandırdı.”
TEKNOLOJİ DE BURADA
Agora markası için sürekli değişiklikler ve yatırımlar yaptıklarını kaydeden Noyan, şu bilgileri verdi;“Agora’nın hızla gelişen teknoloji dünyasını da yakından takip ederek bir çok uygulama geliştirdik. Her gün güncellenen www.agoraizmir.com web sitemiz, düzenli olarak gönderilen e-bültenlerimiz, akıllı telefonlar için hazırlanan mobil web sitemizin yanı sıra iphone ve ipad için bir aplikasyon hazırladık. Bu yıl Agora’ya özel müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemimizi de hazırlamış olacağız. Apple Store’dan ücretsiz indirilen ‘Agora AVM App’ birçok farklı özelliği bir arada sunuyor. İzmir’de bir ilk olan uygulama, birçok özelliği ile ulusalda da ilk olma niteliği taşıyor. ‘Agora Nerede’ ile alışveriş merkezine en hızlı hangi yoldan gelebileceğinizi anlatan, ‘Park Yeri Hatırlatma’ ile aracınızı Agora otoparkında nereye parkettiğinizi not edebileceğiniz, ‘Mağazaların, Kampanyaların ve Agora Etkinliklerinin’ detaylı bilgilerine her an ulaşabileceğiniz, alışveriş listesi oluşturabileceğiniz bir aplikasyon hazırladık. Ayrıca alışverişinizin başında çalıştırdığınız ‘adımsayar’ uygulaması ile ne kadar kalori yaktığınızı öğrenebilecek, bu zamana kadar yapılmış uygulamaların içinde bir ilk olan ‘Mağazalar Yön Tarifi’ sistemi ile kolaylıkla istediğiniz mağazaya ulaşabileceksiniz. Hava raporu, günlük döviz kurları ve sosyal medya yaşantısının vazgeçilmez unsurları facebook ve twitter hesaplarınıza da uygulama üzerinden rahatlıkla bulabileceksiniz.”
YENİ AVM YOLDA
Hasan Noyan, gelecek hedeflerini de “Yatırımcı ve işletmeci firmamız olan Odak Grup’un da önümüzdeki dönemler için bir çok sürprizi var. 2012’de yeni bir alışveriş merkezi projesi planımız var. Bölgemizden ve Anadolu’dan yoğun talep alıyoruz. Doğru projeler ile farkındalık yaratarak, yeni yatırımlar düşünüyoruz” diye aktardı.
179 MARKA
Genel Müdür Noyan, Agora’yı diğer AVM’lerden ayıran özelliklerin başında 89 bin metrekarelik alanda hizmet vermesi olduğunu vurgulayarak, diğer farklı özelliklerini şöyle sıraladı; “Bulunduğumuz lokasyon itibariyle çok kolay ulaşılabilmemiz, 179 markayı ziyaretçilerimizle buluşturarak İzmir’in en büyük alışveriş merkezi konumunda olmamız ve içinde market bulundurmayan nadir alışveriş merkezlerinden biri olmamızdır. ‘AGORA’DA HAYAT VAR’ sloganımız doğrultusunda misafirlerimizin konforlu ve mutlu bir zamanı yaşamaları için çalışıyoruz. Birbirinden keyifli bahçelerimiz de misafirlerimiz tarafından çok beğenilmekte ve yoğun bir talep görüyor. Açık ve kapalı alanları olan farklı mimari yapısıyla, misafirlerimizi ünlü markalarla buluşturduk. Küçükleri de unutmayarak kurduğumuz çocuk eğlence merkezimiz ise İzmir’de miniklerin favori mekanı oldu. Eğlence merkezimiz 4D sineması ile küçükler kadar büyüklerin de ilgisini çekiyor. Her zaman sosyal sorumluluğumuzun bilincinde, ziyaretçilerimin ilgisini çekecek, keyifli etkinlikler ve projeler planlamak için çalışıyoruz.”
Anneler de sonunda interneti keşfetti
Özellikle iş hayatı yoğun anneler, bebekleri için internet alışverişine ilgi gösteriyor. Firmalar da çeşitli kampanyalarla bu ilgiyi arttırmayı hedefliyor. Bebeğine internetten alışverişi tercih eden anneler için birkaç iyi haber...
· e-bebek mağazaları ve e-bebek.com internet sitesi 1-29 Şubat arası her gün farklı bir markada yüzde 29 indirim başlattı.
· unnado.com da üyelerine özel kampanyalarına devam ediyor. Bebek ve çocuklar için tanınmış markaların ürünlerini yüzde 90’a varan indirimler ve ayda yaklaşık 160 kampanya ile anne - babaların ayağına getiriyor. Bebek ve çocuk ayakkabıları yüzde 17 ile en çok tercih edilen ürünler arasında yer alıyor. Bebek kıyafetleri ve oyuncaklar yüzde 12, çocuk kıyafetleri yüzde 10, hijyen ve temizlik ürünleri yüzde 8, diğer ürünler ise yüzde 41 oranında tercih ediliyor.
Ütüsüne güvenen haydi yarışmaya
SATURN İzmir Gaziemir Optimum AVM, en hızlı ve düzgün ütü yapanları yarıştıracak. Kazanana ütü hediye edilecek. Yarın ve 19 Şubat Pazar günü gerçekleştirilecek ütü yarışması, 13.00 – 21.00 saatleri arasında yapılacak. Özel bir platformda düzenlenecek ütü yarışmasına katılım için bugün son gün. Katılmak isteyenlerin Saturn İzmir Gaziemir Optimum AVM mağazasından başvuru yapmaları yeterli olacak. Kıyasıya sürecek yarışma, kayıt yaptıranlar arasından seçilecek 5 kişilik gruplardan oluşan yarışmacıların en hızlı ütü yapma çabasıyla büyük mücadeleye dönüşecek.
İzmir’den dünyaya alyans satıyor
ASPAR Alyans’ın kurucusu Savaş Kuru, çalışmalarında sıra dışı bir tasarım sunmaya çalıştıklarını belirtti. Ürünlerinde taklitten uzak durduklarını ve kendine özgü tasarımları ön plana çıkardıkları vurgulayan Kuru, “İzmir’den dünyaya alyans satıyoruz. Kemeraltı Kuyumcular Çarşısı’ndan Türkiye genelinde 350 satış noktasına ulaşan Aspar, yüzde yüz el işi 1500’ün üzerinde alyans modeli ile sektöründe liderliği üstleniyor. Beş noktadan yeni şubeler açmayı planlıyoruz. İstanbul ve yurt dışındaki fuarlara katılıyor ve yakından takip ediyoruz. Belçika, Romanya, Amerika, Kanada, İrlanda, Almanya, Dubai, Ortadoğu ve Avrupa ülkelerine ihracatımız var. Aspar Alyansı, İzmir’den çıkan bir dünya markası yapmak hedefindeyiz” dedi.