Güncelleme Tarihi:
Elektronik ücret toplama sisteminde krizin başlangıcı Ocak 2015 tarihinde yapılan ihale oldu. İhaleyi, 16 yıldır bu hizmeti veren Kentkart firmasının kaybetmesi Kartek’in kazanmasıyla başlayan itirazlar ve davalara yolaçtı. Haziran 2015’de yeni firmanın sistemi yönetmeye başladı. Ancak eski firmanın şifreleri vermediği iddia edilen süreçte mevcut kenkartlarda sorun yaşandı. Ücret toplamada aksaklık oldu. Belediye mağduriyeti önlemek için yaklaşık bir ay kartsız geçişe izin verdi. Temmuz’dan itibaren sistem düzeldi. Kentkart, Büyükşehir Belediyesi’nin şikayeti sonrası ihale yasaklısı oldu. Öte yandan Ankara 11. İdare Mahkemesi, Kentkart firmasının ihaleye itirazlarını reddeden KİK kararının iptali için açtığı davada, Kentkart’ı haklı bulunca yeni firma Kartek’in iş deneyiminin yetersiz olduğu gerekçesiyle KİK kararının yürütmesini durdurdu. KİK ESHOT’un ihaleyle ilgili yeniden değerlendirme yapmasını istedi. ESHOT, tek firma kalan Kentkart ihale yasaklısı olduğu için ihaleyi iptal etti. Geçiş döneminde 4 aylık pazarlık usulü ihaleye yapan ESHOT, 44 aylık yeni ihale yaptı.
ESHOT Genel Müdürlüğü’nde 7 Aralık Pazartesi günü yapılan elektronik ücret sistemi ihalesine sadece Karbil Yazılım ve Bilişim teklif verdi. E-Kent Teknoloji ve Ödeme Sistemleri şartnameyli ilgili şikayetleri reddedildiği, Kentkart Marmara Elektronik ise sistemi kurmak için verilen zamanın yeterli olmadığı için teklif vermedi. İhale Komisyonu teklifi ve firmanın belgelerini inceledikten sonra kararını verdi. Yaklaşık maliyetin 59 miyon 280 bin 797 TL olduğu ihaleyi 45 milyon 637 bin 117 TL teklif veren Karbil Yazılım ve Bilişim kazandı. Kenkart Marmara Elektronik KİK’e itirazda bulundu. İhaleyi kazanan firmanin iş deneyim belgesinin olmadığı teknolojik ürün belgesiyle ihaleye katıldığı ve ortak girişim olarak ihaleye katıldığı iddilarında bulundu.
KİK 7 Ocak’ta yaptığı toplantıda Kenkart Marmara Elektronik firmasının yaptığı itirazı değerlendirdi. Elektronik ücret toplamı sistemi ihalesine yapılan itirazı reddetti. ESHOT Genel Müdürlüğü, itiraza yönelik yaptığı savunmada itirazcı Kentkart Marmara şirketinin ihaleye teklif vermediğini, bu nedenle itirazının usül yönünden de geçersiz olması gerektiğini bildirmişti. KİK’in gerekçeli kararı henüz ortaya çıkmadı. ESHOT; 4 aylık geçici ihaleye dayanarak Karbil’le yaptığı sözleşmeye göre sistemin çalıştırmaya devam edecek. KİK’in kararı tebliğ edildikten sonra 44 aylık ihanin devreye alacak. Öte yandan Kentkart Marmara’nın ilk ihalede olduğu gibi KİK kararının iptali için dava açması da bekleniyor.