Güncelleme Tarihi:
GEÇEN yılı yüzde 30 büyüme ile kapatan Akdemir Grubu, 2011’de yüzde 20 büyümeyi hedefliyor. Grup, yeni yılda enerjisini Ekim ayında devreye giren online alışveriş sitesi “nelerneler.com” ile “Pano” marka mobilya ve “A2 Otocitye”e harcayacak. Genel Koordinatör Atilla Tezer, dayanıklı tüketim malları, elektrikli ev aletleri, gıda, otomotiv, motosiklet ve mobilya gruplarında faaliyet gösterdiklerini hatırlattı, yeni yıla pozitif girdiklerini söyledi. 2009’un kriz, 2010’un ise toparlanma yılı olduğunu aktaran Tezer, kriz yaralarını sardıklarını belirtti. Tezer, grubun daha çok otomotivle tanındığını da hatırlatarak, “Aslında çıkış noktamız dayanıklı tüketim malları. Bu alanda 50’inci yılımızı kutluyoruz. Çanakkale’den Antalya’ya kadar toptan satış yapıyoruz. Ayrıca Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’nde üç yıldır Pano markasıyla üretim yapıyoruz. Amacımız Pano markasını Türkiye’de bilinir kılmak” diye konuştu.
Online alışveriş
Geçen Ekim ayında “nelerneler.com” online alışveriş sitesini hizmete soktuklarını belirten Tezer, bebek arabasından otomobile 35 bin çeşit ürünün bulunduğunu ifade etti. Grup olarak toptan ve perakende alanındaki tecrübelerini kullanarak bu alana girdiklerini söyleyen Tezer, “İnternet üzerinde alışveriş pazarı giderek büyüyor. E-ticaret olmazsa olmaz hale geldi. Biz de gelişen bu pazarda yerimizi aldık. 2011’de sitenin tanıtımına ağırlık vereceğiz” dedi.
İkinci marka
Yaklaşık 15 yıldır Toyota’nın yetkili satıcısı olan Akdemir Grubu’nun Daihatsu’nun da bayiliğini aldığını kaydeden Tezer, “2010’da bine yakın araç sattık. Bir önceki yıla kıyasla yüzde 35’lik artış sözkonusu. Bu yıl da 1400 araç satışı hedefliyoruz” bilgisini verdi. “A2 Otocitye” ismiyle özel servis, ikinci el ve oto koruma sistemlerini de devreye soktuklarını belirten Tezer, “Amacımız bu alanda şubeleşmek. Franchising sistemiyle bayilik vermeyi planlıyoruz” dedi.