Güncelleme Tarihi:
TÜRK bayraklı özel ambalajla Ortadoğu’ya ihracat yapan Keskinoğlu, 2010’da rakamı yüzde 30 artıracak. Ortadoğu pazarı için 2008 yılında Dubai’yi kendine pazarlama merkezi seçen ve bölgenin en büyük dağıtım firmasıyla anlaşarak ürünlerini günde 3 bin noktaya ulaştıran Keskinoğlu, son olarak gıda fuarı Gulfood 2010’a katılarak yeni işbirliklerinin sürecini başlattı.
Dubai International Convention Centre’da 81 ülkeden 3 bin 500 firmanın katıldığı fuara işlenmiş piliç eti ve zeytinyağı ürün gamıyla katılan Keskinoğlu Şirketler Grubu’nun Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, “Ortadoğu potansiyel olarak Türkiye için en önemli pazarlardan biri ve bölgede yapılan dış ticaretin yüzde 80’i Dubai üzerinden gerçekleşiyor. Keskinoğlu olarak son derece başarılı bir fuar geçirdik ve olumlu ticari anlaşmalara imza attık” dedi.
DİZİLER ETKİLİ
Ortadoğu’da piliç eti pazarını elinde bulunduran Amerika ve Brezilya’ya rakip olduklarını dile getiren Keskinoğlu, “Arap ülkelerinde yayınlanan Türk dizileri sevilerek izleniyor, bu da Türk ürünlerine olan talebi artırıyor. Bu ülkelere gönderdiğimiz tüm ürünlerimizin üzerine Türk bayrağı koyuyoruz. Ayrıca Türk piliçlerinin helal usulle kesiminin yapılması, kalitesi ve lezzeti de Arap ülkelerinde tercih edilmesine neden oluyor. Bu avantajlarla Ortadoğu pazarında çok kısa bir sürede en büyük firmalardan biri olmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
10 milyon dolarlık ihracat gerçekleşti
Keskinoğlu, “Geçtiğimiz yıl bölgeye 10 milyon dolarlıklık piliç eti, yumurta ve zeytinyağı ihracatı gerçekleştirmiştik. 2010’da ise ihracatımızı yüzde 30 artırmayı ve var olan pazarlarımıza Abudabi, Ajman, Al Fujayrah, Sharjah, Ra’s al Khaymah, Umm al Qaywayn gibi Arap Emirlikleri’ni de ekleyerek, bu pazarda söz sahibi en büyük firmalardan biri olmayı hedefliyoruz” dedi. Keskinoğlu, bölgede Irak, Bahreyn, Dubai, Katar, Suudi Arabistan ve Yemen’e piliç eti ürünleri ihraç ediyor.