Güncelleme Tarihi:
Türkiye 'Yemeksepeti.com'un, uluslararası online yemek sipariş platformu Delivery Hero tarafından 589 milyon dolara alınmasını konuşurken, başarılı bir girişim hikayesi de İzmir'den geldi. Yaşar Üniversitesi İletişim Yüksek Lisans Programını bu yıl bitiren Kemal Kadirhan ve Didem Pulat'ın, yemek tarifleriyle müziklerin uyumunu ortaya çıkararak değişik ve özgün içerikler sunduğu 'sesliyemek.com' bloğu, başarılı bir girişimcilik hikayesi yazdı. Kemal Kadirhan ve Didem Pulat'ın bir yıl önce 53 TL'ye kurduğu ve bugüne kadar 300 bini aşkın kişinin ziyaret etiği 'sesliyemek.com' bloğu, sektördeki büyük bir yatırımcıya 200 bin TL'ye satıldı.
Kemal Kadirhan, 'Sesliyemek.com'un ortaya çıkış hikayesini şöyle anlattı:
"Yüksek lisans derslerinde, blogların günümüzde nereye geldiği, başarılı girişimcilik örneklerini gördüğümüzde bu fikir aklıma geldi. İlgi alanlarımı düşündüm. Farklı yemekler yemeyi ve farklı müzikler dinlemeyi hep sevdim. Yemek ve müziğin birlikteliğini ve hep birbirleriyle olan uyumunu düşündüm. Evde, lokantada nerede olursak olalım, müzik dinleyerek ya yemek yapıyoruz, ya da yiyoruz. Araştırmalara baktım, sosyal medyada ve dijital alanlarda en çok neye ilgi gösteriliyor diye. Nielsen'in araştırmasında, yemek ve müziğin en fazla paylaşılan deneyimler olduğunu gördüm. Instagram'da insanlar bu kadar çok yemek fotoğrafı paylaşıyorsa, Youtube'da, Facebook'ta müzik bu kadar ön plandaysa bu kavramları birleştirerek yemeğin müzik kavramıyla buluşabileceği bu bloğu açma fikrim doğdu. 53 liraya mal ettiğim blog ilk açıldığında günde 20 kişi bile girmiyordu. Tarifleri kendim yapmaya başladım, annemin, büyük annelerimin tarifleri de eklendi zamanla. Müziklerini de aynı şekilde, o anki ruh halime göre deneyimleyerek ekledim. Yalnızca bir kültürün değil, farklı kültürlerin yemekleriyle birlikte müziklerini de araştırdım. Evimde odamın yanına bir mutfak kurdum. Bir süre sonra tarif sayısı 400- 500'e çıktı."