Güncelleme Tarihi:
SERAMİK sektörünün önemli firmalarından Yüksel Seramik, 2012’de başlattığı teknoloji alanındaki yatırımlarını hızla büyütmeyi planlıyor. İç piyasadaki ağırlığını da artırmaya hazırlanan şirket, bu kapsamda bayi ağını genişletmeyi hedefliyor.
Şu anda Türkiye genelinde 110 noktada tüketiciyle buluşup, 50’den fazla ülkeye ulaşan Yüksel Seramik’in Yönetim Kurulu Başkanı Hanifi Mutlu, 2012 yılını değerlendirdi, 2013 beklenti, hedef ve yatırımlarını anlattı. Mutlu, “4 yılda Yüksel Seramik’i 4 kat daha büyüttük. Hem istihdam, hem üretim, hem de ihracat anlamında bu başarıyı hayata geçirdik” dedi.
2008 yılı itibariyle kapasitesini ve yatırımlarını artırarak, bu gün 5 ayrı hatta üretim yaptıklarını aktaran Mutlu, tesislerinde duvar karosu, yer karosu, sırlı porselen ve teknik granit hatlarının mevcut olduğunu söyleyerek, “Ayrıca 3’üncü pişirim bordür ve dekor hattı, dijital baskı teknolojisi, lappato polisaj hattı, colorbody/renkli bünye, ebatlama, merdiven basamakları, waterjet, mozaik ve kesimli aksesuvar, süpürgelik üretim teknolojileri ile toplam 12 milyon 500 bin metrekare yıllık üretim kapasitemiz var” diye konuştu
Altıncı hat yolda
Bu yıl hayata geçirmeyi planladıkları yatırımlarla ilgili bilgi veren Mutlu, değişen müşteri talep ve beklentilerini karşılamak adına 3 milyon 500 bin metrekare kapasiteli yeni bir duvar karosu hattı için yatırım yaptıklarını belirtti. Mutlu, “Üç adet dijital baskı makinası kazandırmak için çalışmalarımız sürüyor. Böylece dijital baskı makina sayımızı 6’ya çıkarmış olacağız. Bunun yanında, duvar karosuna squaring sistemi ile ürünlerimizde tercih nedeni olmayı düşünüyoruz” dedi.
İç pazara ağırlık
2013’te yeni tesis ve makine yatırımlarına ek olarak marka, reklam ve pazarlamaya yatırım yapmayı planladıklarını dile getiren Mutlu, farklı bölge ve şehirlere yeni showroomlarla iç pazarda da yeni bayilikler oluşturmayı amaçladıklarını kaydetti. Üretimin yüzde 60’nın ihraç eden firma, bu yıl iç pazara ağırlık vererek, üretimin yarısını ülke içinde satmayı hedefliyor.
Sektörün olmazsa olmazı
Sektördeki yeni gelişmeleri özetleyen Mutlu, şöyle anlattı; “Şu anda yatırımlarımız içerisinde en önemlisi, karo üzerine dijital baskı özelliği taşıyan ‘Inkjet’ teknolojisi. Bu teknoloji üretim açısından yüksek kalitede görsellikle birlikte, ürüne üç boyutlu bir görünüm sağlıyor. Sektörümüzde, bu teknolojiye sahip olan firma sayısı oldukça az. Yakın gelecekte bu teknoloji, tüm üreticiler için ‘olmazsa olmaz’ olacağı bir gerçek. Bunun yanı sıra diğer bir yeni teknolojimiz ‘Lappato’ yüzey parlatma yatırımımız. Mat olan bir ürünü ‘semi-parlak’ hale getirebilen bu teknolojiyi bünyemize katmakla birlikte üçüncü yatırımımız olan mozaik, fileleme, ebatlama ve süpürgelik ve merdiven basamağı tesisimizi de işletmemize kazandırmış bulunuyoruz. 2012’deki yatırımlarımızla çalışan sayımızı yüzde 20 artırdık.”