Güncelleme Tarihi:
MANİSA’nın Turgutlu ilçesinde 1960’lı yıllarda kurdukları Bloksan ile inşaat malzemesi üretimine başlayan Demirdöver Ailesi’nin, 1990’lı yıllarda temelini attığı Seramiksan, sektöründe Türkiye’nin ilk üç firması arasına girdi. 1994’te 1 milyon 500 bin metrekare olan üretim kapasitesini her yıl artırarak 2009’da 28 milyon metrekareye ulaşan tesis, ürün deseninde de ilklere imza atarak, Türkiye’de ilk nanoteknoloji özellikli bakteri oluşumunu engelleyen karo imalatını gerçekleştirdi.
Hedeflerinin marka bilinirliğini artırmak olduğunu belirten Satış ve Pazarlama Grup Başkanı Bülent Şamlı, Seramiksan’ın yer ve duvar karoları, sırlı ve teknik porselenler, bordür ve dekoratif ürünler, dış cephe kaplaması ve yapı kimyasalları ürettiğine işaret ederek, “Geçen yıl ağırlıklı olarak üretim alanlarına yatırım yaptık. Hedefimiz üretimde olduğu gibi marka bilinirliğini de artırmak. Bunu büyük oranda başardık. NanoTech Granit Karo serisi de bunlardan biri. Bu ürünün yüzeyindeki gözenekler özel bir işlemle kapatılıyor. Bu sayede kir ve leke tutmayan yapıya kavuşuyor. Nanoteknolojiyle üretilen granitlerle doğadaki bütün renk ve desenler yansıtılabiliyor. Kendi mimarlarımızın tasarladığı ürünleri piyasaya sürüyoruz. Türkiye genelinde Seramiksan olarak 180 bayimiz var. Türkiye’nin hemen her yerinde varız” diye konuştu. Seramik sektörünün ülkemizde ileri teknolojiye sahip olduğunu ve yüksek oranda katma değer yarattığını kaydeden Şamlı, “Otomotiv veya diğer sektörler gibi değil. Çünkü ithal girdilerle, ihracat yapmıyor. Direkt yerli girdilerle gerçekleştirilen üretimi ihraç ediyor. Dolayısıyla ülke ekonomisine büyük katkı sağlıyor” dedi.
SEKTÖRE FIRSAT
Sektördeki büyüme hızının önümüzdeki dönemde de devam edeceğine inandığını belirten Şamlı, son yıllarda yapılan lüks konutların, pazarın büyümesinde önemli yeri olduğunu vurguladı. Türkiye’nin dünyanın 6’ıncı, Avrupa’da ise İtalya ve İspanya’dan sonra 3’üncü büyük üretici olduğunu ifade eden Şamlı, “Aynı zamanda ülke olarak İtalya ve İspanya’dan sonra 3’üncü büyük ihracatçıyız. Bu ülkelerdeki firmaların üretimlerini kısmen veya tamamen durdurması, Türk seramikçiler için fırsat olacak. Bu amaçla kriz döneminde dahi üretimlerimizi kısmadan, yeni tesisler açarak ve istihdamı artırarak ilerliyoruz” dedi.
İÇ VE DIŞ PAZAR
İstikrarlı bir iç pazar ve ihracat dengeleri olduğunu belirterek, “Firmalar genellikle döviz yükseldiğinde ihracata, düştüğünde ise iç pazara yönelirler. Bu da iç ve dış müşterilerde rahatsızlık yaratır. Biz, belirlediğimiz hedef doğrultusunda kurulduğumuz günden bu yana istikrarlı olarak üretimimizin yüzde 70’ini iç pazarda, yüzde 30’unu ise ihracata yönelik yapıyoruz. Bu da dengeyi sağlıyor” diyen Şamlı, İtalya, ABD, İngiltere, İsrail ve Uzakdoğu ülkeleri olmak üzere 32 ülkeye ihracat yaptıklarını kalydetti. Şamlı, “Bunlar arasında seramikte önemli bir yere sahip İtalya’ya da makarnadan sonra seramik ihraç eden ülke konumundayız. Hedefimiz geçen yıla göre yıllık ihracatı yüzde 20 oranında artırarak 135 milyon dolara çıkartmak” diye konuştu.