Güncelleme Tarihi:
www.kidolindo.com üzerinden abonelik usulüyle satılan mavi fil ‘Kidolindo’, bir yıl içinde sadece 3-6 yaş grubu çocukların değil, anne-babalarının da sevgilisi olmayı başardı.
Her ay yeni bir konu
Kidolindo’nun aylık aktivite kutusu olduğunu söyleyen Evdüzen, okul öncesi çocukların pedagojik gelişimini sağlayacak oyunlar hazırladıklarını belirtti. Oyunların uzman pedagoglar tarafından değerlendirildiğini ve test edildiğini kaydeden Eda Evdüzen, “Amacımız, çocukların aileleriyle nitelikli zaman geçirmesini sağlamak. Zira aileler gündelik yaşamın telaşında çocuklar için zaman yaratamayabiliyor. Bu zaman bulunsa bile, hangi oyuncak nereden alınacak, çocuğun gelişimine uygun mu, bunlar için zaman olmuyor. Biz onlara, test edilmiş, uzmanlarca değerlendirilmiş zengin bir içerik sunuyoruz. Kutularından oyuna dair tüm materyal ve yönlendirme broşürleri çıkıyor. Ebeveyne sadece broşürleri takip etmek kalıyor. Oyun malzemelerini birleştirirken çocukların el becerileri de artıyor” dedi.
Oyunların çocukların yaratıcılıklarını artırmaya ve dünyayı keşfetmelerine yardımcı olacak şekilde hazırlandığını bildiren Evdüzen, “Her ayın ayrı teması oluyor. Bunu yaparken okulların müfredatını, özel günleri, mevsimleri takip ediyoruz. Her ay değişik bir tema, çocuklar için sürpriz oluyor. Bahar aylarıysa çocuklara tohum ektiriyoruz, yılbaşı ise yılbaşı süsleri yaptırıyoruz. Kutuların içinden çıkan malzemelerin çeşitliliği çocukların zihinsel gelişimlerine de yardımcı oluyor. Kutudan börülce ve traş kapları çıkıyor. Çocuklar bunları birleştirerek bir müzik aleti olan karakas yapıyor. Başka bir örnek bu ayın teması pazaryeri. Çocuklar kendi meyve–sebzelerini yapıyor, önlüklerini hazırlıyor. Paraları var, aileleriyle müşteri–satıcı oyunu oynuyorlar. Şimdiye kadar 12 temamız oldu” diye konuştu.
Türkiye’nin her yerine
Kidolindo’nun satışının sadece internet üzerinden abonelik usulü ile yapıldığını, Türkiye’nin hemen her yerinden talep geldiğini dile getiren Eda Evdüzen, “Kutunun en güzel yanı her ay kapınıza kadar ücretsiz olarak gelmesi. Kidolindo bir yıl içinde sadece çocukların değil, ebeveynlerin de sevdikleri ve sabırsızlıkla bekledikleri bir oyun oldu. Artvin’den Gaziantep’e, Balıkesir’den Adana’ya çok sayıda abonemiz var. Abonelikler aylık, 3 aylık ve yıllık olarak yapılıyor. 39 ile 299 TL arasında değişiyor” dedi.
TİCARİLEŞEN ÜÇÜNCÜ PROJE
İzmir Ekonomi Üniversitesi Girişimci Geliştirme ve Yatırımcı Bulma Merkezi Embryonix’in Koordinatörü Taylan Özgür Demirkaya, Kidolindo’nun ticarileşen 3’üncü proje olduğunu dile getirdi. Amaçlarının yeni iş fikirlerini geliştirmek olduğunu paylaşan Demirkaya, “Bize gelen projeleri destekleyip geliştirerek fon alabilecek duruma getirmeye ve pazarının gelişmesine katkı sağlıyoruz. Son 3 yılda binin üzerinde proje dinledik, bunların 24’ünü destekledik, 3’ü de ticarileşti. Bu, bizim için büyük başarı” dedi.