210 ülkede Ege ürünü

Güncelleme Tarihi:

210 ülkede Ege ürünü
Oluşturulma Tarihi: Ocak 16, 2015 01:09

Ege İhracatçı Birlikleri’ne bağlı birlikler geçen yıl atağa kalktı, satış yaptıkları ülke sayısı ve ürün miktarını artırdı.

Haberin Devamı

EGELİ ihracatçılar, ürün miktarıyla birlikte dünya coğrafyasında ihracat yaptıkları ülke sayısını da artırıyor. 2013 yılında 208 ülkeye ihracat gerçekleştiren Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) 2014’te 210’a ulaştı. Almanya, ABD ve İngiltere Ege ihracatında lider ülkeler olurken; Tunus yüzde 60’lık artışla dikkati çekti. Tunus’la 129 milyon 619 bin dolara imza atılırken, bir diğer Afrika ülkesi Fas’a ise yüzde 43’lük yükselişle 92 milyon 539 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi. İhracatın gerilediği önemli pazarlar ise Çin, Irak, Suudi Arabistan, Brezilya ve Libya olarak sıralandı. Geçen yıl dünya haritasında yeri zorlukla bulunan, adı duyulup bilinmeyen Kongo, Gine, Togo, Mauritus, Sierra Leone, Guam, Surinam, Burkina Faso, Mayotte, Brunei, Bermuda, Gine-Bissau, Aruba, Makao, Fiji gibi ülkelere de ihracat yapılarak ülkemize döviz kazandırıldı.

210 ülkede Ege ürünü

12.3 MİLYON DOLAR
Ege İhracatçı Birlikleri verilerinden yapılan derlemeye göre, Egeli ihracatçılar 2014 yılında 210 ülkeye 12 milyar 236 milyon 280 bin dolarlık ihracat yaptı. Kongo’ya hazırgiyim ve kimyevi mamuller, su ürünleri ve hayvansal mamuller, Gine’ye hazırgiyim, Guam’a tütün, Aruba’ya maden ve metaller, elektrik ve elektronik ürünleri ihraç etti.

HER DOLARIN ÖNEMİ BÜYÜK
Türkiye’nin, Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yıldönümü olan 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat rakamı hedeflediğini hatırlatan EİB Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, bu rakama ulaşmak için inovasyon, ar-ge, tasarım ve marka çalışmalarına ağırlık vererek ürün çeşitliliğini artırırken, pazar çeşitliliğini artırmanın da çok önemli olduğunu, bu amaçla dünyadaki tüm ülkeleri hedef pazar olarak görüp, çalışmalarını bu yönde yoğunlaştırdıklarını kaydetti. Geleneksel pazarlardan vazgeçmeden yenilerini bulma çalışmalarına ağırlık verdiklerini anlatan Ünlütürk, “Hedefe ulaşmada her doların büyük önemi var. Hem katma değerli ürünler geliştirip üretime ve ekonomiye kazandıracağız, hem de yeni pazarlarda konumumuzu güçlendirip hedefimize ulaşacağız." dedi

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!