Güncelleme Tarihi:
Muğla'nın Marmaris İlçesi'nde turizmin 12 aya yayılabilmesi için belediyesinden sivil toplum örgütlerine kadar herkes yoğun bir çaba harcıyor. Bunlardan biri olan Güney Ege Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Bülent Bülbüloğlu, yaz sezonunun bitmesinin ardından çeşitli ülkelerdeki turizm fuarlarını gezdiklerini ve Marmaris'in tanıtımı için yoğun çaba harcadıklarını söyledi. Bülbüloğlu, DHA'ya yaptığı açıklamada, 2013 yılından umutlu olduklaını belirtti. Turistlerin artık turizme profesyonelce bakan tesislerle ilgilendiğini kaydeden Bülbüloğlu, kendilerini yenilemeyen ve çağa ayak uyduramayan tesislerin bu yıl sıkıntı çekeceğini dile getirdi. Buna örnek olarak İngiltere'yi veren Bülbüloğlu, “İngiltere'de sıkıntılar var ama ancak tur operatörleri Türkiye tercihlerinden vazgeçmiyor. Geçen yıl başlattıkları kötü tesisleri eleme işlemleri, bu sene hız kazandı ve yaptıkları sözleşmelerde kendini yenilemeyen hiçbir tesis yok. İngiltere ayağında bu sene düşüş yaşanmaz diye düşünüyoruz” dedi.
Bülbüloğlu Benelüks ülkeleri içinde Belçika'ya oranla Hollanda'dan bu yıl için daha iyi rezervasyon alındığını belirtti, en iç açıcı durumun Fransa'da yaşandığını söyledi. Bülbüloğlu, “Çünkü normal uçaklarının yanına bu yıl birkaç ek uçuş daha konuldu. Henüz neresi olduğunu kesinleştirmediler ama Paris dışında birkaç tane daha şehirden uçak konulacak” diye konuştu. Bu yıl Almanya'ya büyük ağırlık verdiklerini de ifade eden Bülent Bülbüloğlu, “Almanya'da çok çaba sarf ettik. Sunexpress altı şehirden daha uçak kaldıracak. Bu yıl Alman yılı olacak” dedi.
UÇAK ÇOK ÖNEMLİ
Satışların hızlanması için pazarlama konusunda kendilerinin devreye girdiğini aktaran Bülbüloğlu, “Turistin yüzde 89'u ülkemize paket turla geliyor. Münferit gelen yok, çünkü gelebilecekleri uçak yok. Yaz kış tarifeli uçaklar bizim için çok önemli. İspanya'da bu yüzde 26-29 durumda. Turistin yüzde 71'i münferiden geldiği için oteller daha kazançlı. Kapı müşterisi daha fazla olunca çarşı, bakkal ve otel de para kazanıyor. Münferit olarak gezen, kültüre önem veren, şehri tanımaya gelen insanlar para bırakır. Bu nedenle uçak olayı bizim için çok önemli. Bu sene etkisini biraz görürüz ama 2014 ve 15 çok daha iyi olacak. Turizmde verince alıyorsun. Vermeyi öğrenmeye başladık. Marmaris 2014 kış turizmine de hazırlanacak gibi geliyor. Belediye de bu işi sıkı tutuyor. Yollar ve ışıklandırma şimdiden çok güzel oldu” dedi.
2014 VE 2015
GETOB Başkanı Bülbüloğlu, 2014 ve 15 yıllarının çalışmalarına da şimdiden başladıklarını ve hazırladıkları “İskandinav dosyasının” bu sene Ağustos ayında sonuçlanacağını belirtti. Bülbüloğlu “2014 ve 2015'i İskandinav yılı ilan ettik. Danimarka, İsveç, Finlandiya ve Norveç kaybettiğimiz büyük pazarlar. Bunları tekrar geri kazanacağız ve 2015'de 400 bin kişinin gelmesini hedefledik. Bu ülkelerin sezonu Mart'ta başlayıp Aralık başına kadar sürüyor. Bu bizim turizmi kurtarma projemiz olacak. Çünkü 1998 yılında Marmaris'e sadece Finlandiya'dan 350 bin kişi geliyordu. Biz bunun tamamını Alanya'ya kaptırdık. Sebebi olumsuzluklar. Otellerimizin Mart'ta açılması, çarşı ve marina pazarının, kültürel yerlerin Mart'ta canlanıp Aralık'a kadar devam etmesi mükemmel bir olay. Bu büyük bir proje. Bunun finansmanı Ağustos ayında biter. Bunun içinde tur operatörleri, acente ve belediye ile Marmaris'teki tüm oteller var. 2014'de buralardan gelecek insanları hayran bırakacak derecede ağırlamamız gerekecek. Orada şu anda hava eksi 10 dereceyken ve yolda yürüyemezken, Marmaris'te en az artı 15 derecede sokakta oturup yemeğinizi yiyebiliyorsunuz. Marmaris onlar için cennetin bir köşesi” dedi.
TEK ŞART YENİLENMEK
Bunların hepsinin gerçekleşebilmesi için turizmcilere çok iş düştüğünü kaydeden Bülbüloğlu, “Biz turizmcilere yeni masraflar geliyor. Sürdürülebilir turizm doğal olarak masrafları etkiliyor. Biz de sanayici gibiyiz bir yerde. Sürekli kendimizi yenilemeliyiz. Yedi senede bir halıları değiştirmek zorundayız. Mutfak da öyle. Gastronomi dünyada en hızlı gelişen meslek ve biz buna ayak uydurmak zorundayız. Yataklar 5 senede bir çöküyor. Değişmesi gerekir. Değişemiyorsa tercih edilmiyoruz. Dövizdeki artış oranının yüksek olması da belimizi büküyor ama eğer bu işi yeniden başarmak istiyorsak, turizmi hiç değilse 10 aya yaymalıyız diyorsak her şeye rağmen önce kendimizi tepeden tırnağa yenilemek zorundayız” diye konuştu.