Uzaylının sırrı bu fosilde gizli

Uzaylının sırrı bu fosilde gizli
Oluşturulma Tarihi: Mart 07, 2011 00:27

Amerikalı bir bilim adamı, Dünya’ya düşen göktaşlarında bulunan fosile dönüşmüş mikroskopik yaşam formunun, yeryüzünde yaşayan bir bakteri türüne benzediğini öne sürdü. Uzmana göre bu, gezegenlerde yaşam olduğu anlamına geliyor.

10 yıl boyunca inceledi

Söz konusu iddia, Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi’ne (NASA) bağlı Marshall Uzay Yolculuğu Merkezi’nden astrobiyolog Dr. Richard Hoover’a ait. Bilim adamı, 10 yıl boyunca Dünya’ya düşen meteroitlerde yaşam izlerini araştırdı. Antarktika, Sibirya ve Alaska’ya giden uzman, Dünya üzerinde sadece 9 adet bulunan “CI1” diye adlandırılan göktaşlarındaki fosile dönüşmüş bakteri türleri belirledi.

Yaşam sadece Dünya’da değil

Hoover, bunlardan birinin “Titanospirillum velox” diye adlandırılan yeryüzünde yaşayan bakteriye benzediğini tespit etti. Amerikalı uzman, araştırmasını ‘Bana kalırsa bu şu anlama geliyor: Yaşam sadece Dünya’ya sıkıştırılmamış, daha geniş bir alana yayılmış durumda’ diye özetliyor. Yabancı bakteri türleri de belirlediğini anlatan Hoover’ın araştırma sonuçları Journal of Cosmology Dergisi’nde yayınlandı.