Güncelleme Tarihi:
Projede Türkiye, Almanya, Belçika, Fransa, Ä°ngiltere, Ä°spanya ve Lüksemburg bulunuyor. Ortaklar için toplam 185 adet uçak imal edilecek. Ä°lk A400M’i Fransa alacak. 10 uçak sipariÅŸ veren Türk Hava Kuvvetleri, 2013’ten itibaren bu dev uçağın ikinci kullanıcısı olacak.                         Â
Uçan Kale'nin fotoğrafları / Foto Galeri
UÇAN KALE HAVALANDI / WEB TV   Â
Dört motorlu, pervaneli uçağın ilk uçuÅŸu üçü pilot, ikisi test mühendisi toplam 5 kiÅŸilik test-uçuÅŸ ekibi tarafından gerçekleÅŸtirildi.                  Â
Avrupa'nın en önemli askeri projelerinden biri olan A400M nakliye uçağı yaklaşık 1,5 saat sürecek ilk test uçuşundan sonra Seville San Pablo Havalimanı'na indi.
Avrupa'nın ortak nakliye uçağı projesi olan A400M 1985'te başladı. 2003'te kurulan Airbus Military şirketine Türkiye'nin yanı sıra Almanya, Belçika, Fransa, İngiltere, İspanya ve Lüksemburg ortak oldu. Projede toplam 185 uçak imal edilmesi planlanıyor.
TÜRK MÜHENDİSLER GÖREV YAPTI
Projede Türkiye'nin önemli bir rolü bulunuyor. Uçağın tasarım çalışmalarına katılan Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI), A400M'in gövde, acil çıkış ve paraşütçü kapıları, ışıklandırma gibi ana sistemlerinin tasarımlarını gerçekleştirdi. Projede toplam 400 TAI mühendisi görev yaptı.
MALÄ°YETLER ARTTI
Projede özellikle motor konusunda yaşanan sorunlar nedeniyle teslimatların yaklaşık 3 yıllık gecikme yaşanması planlanıyor. Konu en son geçtiğimiz aylarda projeye ortak olan savunma bakanlarının toplantısında gündeme gelmişti. Gecikmenin maliyetinin yaklaşık 5 milyar Euro'yu bulacağı tahmin ediliyor.
20 ton yükle 6382 kilometre * 37 ton kargo kapasitesi var. * 20 ton yükü 6382 km götürebiliyor. (İstanbul’dan Hindistan’a kadar.) * Uçağın boş olarak menzili 9300 km. (İstanbul’dan New York’a uçabilecek.) * 116 paraşütçü taşıyabiliyor. |
KARGO KAPASÄ°TESÄ° 37 TON
A400M, dört adet turboprop motora sahip. Toplam 37 ton yük kapasiteli uçak, hava indirme için 116 paraşütçü taşıyabiliyor. En büyük özelliği ise uzun menzili. A400M, 20 ton yükü 6 bin 382 kilometre menzile götürebiliyor. Uçağın boş olarak menzili ise 9 bin 300 kilometre. Bunun Türkiye için anlamı, acil durumlarda dünyanın dört bir yanına uçarak bayrak gösterebilmek. Bu kapasite halen, sadece süper güçlerde bulunuyor.
Airbus'ın sivil yolcu uçaklarında başarıyla uyguladığı kompozit gövde, Fly-by Wire olarak adlandırılan kablolu uçuş sistemi, uçuş verilerinin ekranlardan takip edildiği "glass cockpit" teknolojileri A400M'e var.