Güncelleme Tarihi:
Uçağın karakutularından geldiği düşünülen sinyaller bir haftadır alınamıyordu. Bunun üzerine operasyonunun başındaki Avustralyalı Mareşal Angus Houston, dün Hint Okynanusu derinliklerine denizaltı gönderileceğini, “Son altı gündür hiçbir ize rastlayamıyoruz. Artık denizaltıyla devam etmenin zamanı geldi” sözleriyle açıkladı. Suda ses tespiti özelliğiyle donatılmış Bluefin-21 adlı insansız denizaltı tarafından yürütülecek çalışmada, karakutuların yeri tespit edilmeye çalışılacak.
İlk olarak 40 kilometrekarelik bir alanda çalışmaya başlayacak olan Bluefin-21, 750 kilogram ağırlığında ve 21 buçuk metre uzunluğunda. 25 saat boyunca su altında kalabilen denizaltı robotunun enkaz aramalarının yapıldığı tüm bölgeyi taramasının altı hafta ila iki ay sürmesi bekleniyor. En uzun derinliğin 4 bin 500 metre olduğu suyun dibine iki saatte inecek olan denizaltının arama süreci, birkaç aşamada tamamlanacak. Her bir tarama 16 saat sürecek ve iki saatte su yüzüne çıkan denizaltının sağladığı bilgiler de dört saatte işlenebilecek. Bluefin-21 uçakla ilgili umutların bağlandığı son girişim.
Zira, geçen hafta en son salı gününe kadar alınan ve uçağın karakutularından olduğu düşünülen sinyaller, uçakla birlikte 39 gün önce kaybolan 239 kişinin akıbetiyle ilgili o ana kadar elde edilen en somut veriler olmuştu. Ne var ki, karakutuların en fazla 30 gün dayanabilen güç kaynaklarının geçen hafta tükenmiş olacağı hesaplanıyordu. Nitekim, geçen haftadan sonra sinyal gelmemesi, bataryaların ömrünü doldurmuş oldukları tahminini güçlendiriyor. Malezya’nın başkenti Kuala Lumpur’dan Çin’in başkenti Pekin’e 227 yolcu ve 12 mürettebatla kalktıktan kısa süre sonra kaybolan MH 370 sefer sayılı uçak enkazı, 12 uçak ve 15 geminin yer aldığı uluslararası bir filoyla aranıyor. Çoğu Çinli yolcuların bulunduğu uçakla ilgili Malezya hükümeti, arama çalışmalarında geç kalmak ve yolcu yakınlarına doğru ve somut bilgi vermemekle suçlanıyor.