Güncelleme Tarihi:
Edinilen bilgiye göre, THY'nin Los Angeles-İstanbul seferi yapan "TK 10" sefer sayılı uçağı, sabah saatlerinde ABD'den havalandı.
İngiltere hava sahasındaki arka kabin bölümünden gelen duman ikazını gören uçağın kaptan pilotu, kule ile irtibata geçti. Zorunlu iniş için izinlerin alınmasının ardından uçak, Gatwick Havalimanı'na sorunsuz indi.
THY yetkilileri, uçakla ilgili gerekli tüm tedbirlerin alındığını belirtilerek, ikazın doğruluğuyla ilgili kontrollerin ve incelemelerin yapıldığını bildirdi.
UÇAK KONTROLLERİN ARDINDAN TEKRAR HAVALANDI
İngiltere'nin başkenti Londra'daki Gatwick Havaalanı'na arka kabin bölümünden duman ikazı gelmesi üzerine zorunlu iniş yapan Türk Hava Yolları (THY) uçağının, gerekli kontrollerin ardından tekrar havalandığı bildirildi.
Alınan bilgiye göre, ABD'nin Los Angeles şehrinden İstanbul'a giden TK10 sefer sayılı uçağın kaptan pilotu, İngiltere hava sahasındayken arka kabin bölümünden gelen duman ikazını görmesi üzerine kuleyle irtibata geçti. Zorunlu iniş için izinlerin alınmasının ardından uçak, Gatwick Havalimanı'na güvenli şekilde indi.
THY yetkilileri, uçakla ilgili gerekli tüm tedbirlerin alınması ve ikazın doğruluğuyla ilgili incelemelerin yapılmasının ardından uçağın yerel saatle 15.15'te (TSİ 17.15) Gatwick Havaalanı'ndan ayrıldığını söyledi.
THY'NİN LOS ANGELES UÇAĞI SORUNSUZ ŞEKİLDE İNDİ
Los Angeles'tan kalkış yaptıktan sonra, kargo bölümünden duman ikazı geldiği için Londra Gatwick Havalimanı'na acil iniş yapan THY uçağı, sorunsuz şekilde Atatürk Havalimanı'na iniş yaptı.
Los Angeles'tan 269 yolcusuyla İstanbul'a hareket eden THY'nin TK-10 sefer sayılı Boeing 777-300ER tipi "Marmara" adlı yolcu uçağı, İrlanda açıklarında okyanusa çıkışı sırasında teknik bir arıza yaşamıştı. Kargo bölümünden "duman" ikazı geldiği için pilotlar geri dönme kararı alıp İngiltere'ye yönlendirildi. Uçak saat 15.15'te Londra Gatwick Havalimanı'na indi. Burada yapılan kontrollerin ardında, uçak 3 saat 45 dakikalık gecikmeyle yeniden havalandı ve saat 20.36'da Atatürk Havalimanı'na sorunsuz şekilde indi.
YOLCULAR NELER SÖYLEDİ?
Uçak yolcularından Sinan Özkan, şunları söyledi:
"Los Angeles'tan çıktık İstanbul'a. Ancak ilerleyen saatlerde teknik bir problem olduğu söylendi Kaptan tarafından. Biraz telaşlandık. En yakın havalimanı da Londra'ymış, oraya iniş yapıldı. Korkulan kadar panik olmadı. Kaptanın yetkisini kullanarak, endişe içine girerek her ihtimale karşı indirmek zorunda kaldığı bir durum söz konusu oldu. Duyduğumuz kadarıyla, bir yanma kokusu, yanık kokusu geldiği, onun da bir yolcunun laptopundan geldiği söyleniyor. Çünkü anında Gatwick Havalimanı'nda teknik elemanlar uçağa bindiler. Gerekli işlevi yaptılar. Çok farkında değilim. 1-2 saat kadar uçak beklemek zorunda kaldı. Yakıt ikmali yapıldığı söylendi. Sonra havalandık. Sağ salim memlekete indik. Uçakta panik olmadı. Ekip de, kaptanlar da son derece profesyoneldi. Telkin ettiler. Şöyle söyleyeyim, uyuyup da hiç uyanmayan oldu, şahit oldum."
Diğer bir yolcu Ayşe Burcu Kaya ise, "Los Angeles'tan geliyorduk. Ama teknik bir arızadan ötürü Gatwick'e acil iniş yapmak zorunda kaldık. Elektronik bir arıza. Yangın çıkmaması için teknik bir ekip uçağa girip duruma müdahale etti. Kabin ekibi durumu oldukça düzgün kontrol etti. Gatwick Havalimanı'nda yaklaşık 2-2,5 saat kadar bir beklememiz söz konusu oldu. Gerekli tamir sonrasında Yeşilköy'e havalandık" şeklinde konuştu.
Özden Özbilen adlı yolcu da, "Hissettiğimiz bir şey değildi. Teknik bir arızaymış. Kaptan anons etti. Biz fark etmedik. Ama çok çabuk halloldu" dedi.