Güncelleme Tarihi:
1 milyon dolarlık reklam kampanyasında, özellikle 11 Eylül İnceleme Komisyonu'nun raporunda yer alan Suudi yönetiminin terörist saldırılara karışmadığına dair bulguların kullanıldığına dikkat çekiliyor.
Reklamlardan birinde Komisyon raporunda ifade edilen Suudi Arabistan'ın 1998'de ABD askerlerin karşı bir komployu durdurduğuna dair bilgi tekrarlanırken, bir diğerinde ise yaygın şekilde iddia edildiğinin aksine, 11 Eylül 2001 terörist saldırılarından hemen sonra Bin Ladin ailesi üyeleri ve diğer önde gelen Suudilerin yarı-resmi uçuşlarla ülkeden kaçırıldıklarına dair bilgilerin doğru olmadığı işleniyor.
Reklamlarda, Suudileri “Aşırı İslamcılarla savaşta problemli bir müttefik” olarak tanımlayan Komisyon raporunun Suudi yönetimini eleştiren kısımlarından bahsedilmezken, El-Kaide lideri Usame Bin Ladin'in doğduğu ülke olan Suudi Arabistan'ın halkla ilişkiler çalışmalarına önem vermesinin yeni bir durum olduğuna işaret ediliyor,
11 Eylül'de uçak kaçıran 19 kişiden 15'inin Suudi vatandaşı olduğu hatırlatılırken, Suudilerin böyle bir kampanya başlatmasının Amerikan kamuoyunda haklarında oluşacak yanlış bir imajın zamanla siyaset yapıcıları da etkiyebileceğinden, bunun da ülkenin en büyük güvenlik dayanağı durumunda olan ABD'nin politikalarında bir değişime yol açacağından duydukları endişeden kaynaklandığı ifade ediliyor.
Yeni kampanyanın ABD'nin 19 şehrinde yayın yapan radyolardan gerçekleştirileceği belirtilirken, Suudi Arabistan'ın 2002 Mayıs'ında Veliaht Prens Abdullah'ın ABD gezisine denk gelecek şekilde Amerikan televizyonlarında da benzer bir kampanya düzenlediği hatırlatılıyor.