Oluşturulma Tarihi: Haziran 18, 2008 00:00
Siyah sahne elbisesine sığmadığı için prodüksiyondan çıkarılan Amerikalı soprano Deborah Voight, dört yıl aradan sonra işine geri döndü. Hem de, mitoloji kahramanı Ariadne için dikilen o elbiseye sığarak.
BÜYÜK soprano Deborah Voight, azmetti, midesine kelepçe taktırdı, 65 kilo verdi ve zafere ulaştı. 2004 yılında, Londra’daki Covent Garden’da sahnelenen Richard Strauss’un "Ariadne auf Naxos" operasındaki siyah sahne kostümüne sığamadığı için işine son verilen Voight, dört yıl aradan sonra işini geri aldı. Voight, "O elbiseyi ele geçirmek benim için büyük bir zaferdir" diyor.
Çağın en mükemmel seslerinden Voight’un cüssesi yüzünden kovulması o dönemde büyük tartışma yaratmıştı. Yönetmen Christof Loy, fiziksel görünümü sanatsal yeteneğin üzerinde tuttuğu için çok eleştiri almıştı. Strauss ve Wagner eserlerinin en usta yorumcularından birinin bu şekilde dışlanması medyada da büyük gürültü koparmıştı.
2001 yılından beri Covent Garden’da sahneye çıkmayan Deborah Voight, zafer dönüşünü eleştiriyle karışık bir espriyle de süsledi. "Deborah Voigt: The Return Of The Little Black Dress - Küçük Siyah Elbisenin Dönüşü" başlıklı bir video hazırlayıp YouTube’da yayınladı. Voight, Covent Garden’ın da videoyu sevdiğini söylüyor.
Diyet programlarından sonuç alamayınca midesine kelepçe taktıran Voight zayıflama macerasını da şöyle anlatıyor: "İnsanın verecek çok fazla kilosu olunca, operasyondan başka çare kalmıyor. Diyette çabuk kilo veremediğiniz için moraliniz bozuluyor. Kilo vermek istememin tek nedeni sahneden gelen zorlama değildi. Kendimi iyi hissetmiyordum. Dizlerim ağrıyordu. Operasyon sonrasında sesimi kaybetmekten çok korktum."
Artık şişman kadın yok Kilo verdikten sonra "Tristan ve Isolde"de rol alan Voight’un sesi gitmek bir yana daha da güzelleşti. Bütün eleştirmenler bu fikirde birleşti. Şimdi Voight yeniden Londra Kraliyet Operası’nın kadrosunda sahneye çıkıyor. Ama "Şişman kadın çıkmadan opera bitmez" şeklindeki o eski espri de tarihe karışmış bulunuyor.