Asım GÜNEŞ/İSTANBUL
Oluşturulma Tarihi: Şubat 10, 2003 01:47
Sirkeci'deki Fahri Otelleri ile Otel Safir'in sahibi Fahrettin Evsen, Büyük Postane'ye gönderdiği 322 adet tebrik kartının 100'ünü bir saat sonra çöpte buldu. Kartları getiren otel çalışanı ile postane görevlisi birbirlerini suçlarken olayla ilgili idari soruşturma başlatıldı. Bayram kartı skandalı, Eminönü'nde atık kağıt toplayıcısının dikkati sonucu ortaya çıktı.
Sirkeci’de bir kağıt toplayıcı, karıştırdığı çöp bidonundaki kırmızı poşeti açtığında ‘‘Otel Fahri’’ damgalı birçok zarfla karşılaştı. Kağıt toplayıcı, şüphelenip zarf dolu kırmızı poşeti Otel Safir'in sahibi Fahrettin Evsen'e getirdi. Fahrettin Evsen, 1.5 saat önce Otel Fahri 1'in Müdürü Cenk Çelik ile gönderdiği 322 adet kurban bayramı tebrik kartından 100'ünün çöpte bulunduğunu öğrenince şaşkına döndü. Evsen, elinde 322 adet tebrik kartına karşılık 96 milyon 600 bin lira ödendiğini gösteren ‘‘Kayıtsız (Adi) Posta Gönderisi Teslim Belgesi’’ ile Sirkeci Büyük Postane Müdürü Necmettin
Aslan'a başvurdu. Necmettin Aslan konuyla ilgili idari soruşturma başlattı.
Teslim belgesinin postanede kalan suretinin aynı olduğu ortaya çıktı. Çuvallar açılarak Otel Fahri'ye ait zarflar tek tek ayıklandı. Çuvallardan 222 adet tebrik kartı çıkarken, posta memuru ile otel görevlisi yüzleştirildi. Otel müdürü Cenk Çelik'i suçlayan postane görevlisi kendisine 222 zarf verildiğini ileri sürerek şunları söyledi:
KARŞILIKLI SUÇLAMA
‘‘Sabah kırmızı poşetle gelen şahıs 222 adet zarf verdi. Bir gün önce oteldeki başka bir çocuğun 100 adet daha tebrik kartı getirdiğini, ancak acemi olduğu için belge almayı unuttuğunu belirterek ikisini toplam yazmamı istedi. Ben de kendisine güvenerek öyle yaptım. 30 milyon lira için kimse böyle bir tehlikeye atılmaz. Suçum bu adama güvenmek’’dedi.
Otel Müdürü Cenk Çelik ise, ‘‘Fahri Beyle birlikte zarfları poşete koyduk. Postaneye götürüp sayarak memura teslim ettim. Karşılığında 96 milyon 600 bin lira vererek geri döndüm. Teslim belgesini de Fahri Evsen'e ilettim. Bu dönemde kim kime güvenip tanımadığı bir kişinin isteği üzerine böyle bir şey yapar’’ diye konuştu.
MAKİNEDEN GEÇMEMİŞ
Her gün yüzlerce insanın işlem yaptırdığı Sirkeci Büyük Postane yetkilileri, skandal üzerine harekete geçti. Olayın bir defaya mahsus bir şey mi, yoksa arkasında ciddi bir vurgun mu olduğu araştırılmaya başlandı. Postaneye ait bütün belge ve kayıtlar incelemeye alındı. Konuyla ilgili idari soruşturma başlattığını söyleyen Sirkeci Postane Müdürü Necmettin Aslan gerçeğin ortaya çıkacağını belirtti. Çöpte bulunan tebrik kartlarının makineden geçmediğini vurgulayan Aslan ‘‘Getiren kişi neden zarfların makineden geçmesini bekleyip oradan çıkan sayı üzerinden para vermemiş. Suçlanan kişi 25 yıllık memur. Postanede çok sevilen ve güvenilen biridir. Hatası insanlara güvenmek. Postanenin zan altında kalması da çok kötü. Suçluyu bulacağız’’dedi.
Postacıya güvenmeyip de kime güveneceğizKırk yıldır otelcilik yaptığını söyleyen Fahri Evsen, ilk defa böyle bir şey gördüğünü belirterek şöyle konuştu: ‘‘Ne diyeceğimi şaşırdım. Her bayram ve yılbaşında müşterilerime yüzlerce kart gönderirim. Devletin postanesine de güvenemiyorsak, kime güveneceğiz. Adrese çöplük mü yazdık. Bence memur arkadaş doğru söylemiyor. Kimse tanımadığı birine böyle bir şey yapmaz. Demek ki bugüne kadar gönderdiğimiz birçok kart bu şekilde çöpe gitti.’’