Pilot kurtarma operasyonu: Bunu hep yapıyorlar

Güncelleme Tarihi:

Pilot kurtarma operasyonu: Bunu hep yapıyorlar
Oluşturulma Tarihi: Mart 29, 1999 00:00

Haberin Devamı

ABD özel kurtarma timleri, daha önce de üç kez çok başarılı operasyonlar gerçekleştirip uçağı düşen pilotları düşmanın ininden çekip kurtardılar.

Körfez Savaşı Özel timin ilk kurtarma harekatı 1991 yılı şubat ayında, Körfez Savaşı sırasında gerçekleştirildi. Irak'ın 60 km kadar içlerinde düşen bir Amerikan F-16'sının pilotu, paraşütle atlayıp kurtulmayı başardı. Yer bildirme cihazından gelen çağrıyı alan Amerikan özel timi kısa sürede helikopterle bölgeye ulaşarak pilotu kurtardı.

KUZEY IRAK 1

993 yılında İncirlik'ten kalkıp Kuzey Irak'ta rutin keşif uçuşu yapan İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetleri'ne ait bir Harrier GR7, teknik arıza nedeniyle düştü. Amerikalı pilotlarla aynı standartta sinyal cihazına sahip olan İngiliz pilotun yeri kısa sürede tespit edildi. Dağlık ve soğuk bir bölgeye paraşütle inen pilotun yardımına İncirlik'teki özel tim yetişti. İncirlik'ten kalkan Chinook helikopterleri Kuzey Irak'a giderek pilotu aldılar.

KİTABINI YAZDI

Üçüncü kurtarma operasyonu ise 1995'te Bosna'da yapıldı. İsabet alıp Bosna'daki Sırp bölgesine düşen Amerikan F-16'sının pilotu Scott O'Grady, tam altı gün boyunca saklanarak kurtarılmayı bekledi. NATO'nun Napoli'deki Güney Komutanlık üssünde konuşlanan Amerikan Deniz Piyadeleri'ne mensup özel savaş ve kurtarma timi, O'Grady'nin yeri belirlendikten sonra helikopterle bölgeye ulaştı. 29 yaşındaki O'Grady kurtarıldıktan sonra ulusal kahraman oldu ve korku içinde geçen 6 günü kitap haline getirdi.

Artık sır değil

Yugoslav basını, önceki gece düşen hayalet uçağı yanmadan önce uçağın bazı donanımlarının ele geçirildiğini öne sürdü. RTS televizyonu, görüntüleri yayınladı, ama donanımların ne oldukları konusunda ayrıntı vermedi. Televizyon muhabiri, ‘‘F-117'lerin üretim teknolojisi ne yazık ki artık bir sır değil‘‘ yorumunu yaptı.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!