Obama'nın ekibinden seçim tüyoları: Sıkıcı olmayın

Güncelleme Tarihi:

Obamanın ekibinden seçim tüyoları: Sıkıcı olmayın
Oluşturulma Tarihi: Mart 08, 2015 11:31

DÜNYANIN önde gelen siyasal iletişim uzmanları, seçim kazandıran iletişim stratejilerini Hedef: Hedef Kitle konferansında paylaştı.

Haberin Devamı

Element Strateji ve Danışmanlık tarafından önceki gün düzenlenen konferansın konukları arasında, Barack Obama’nın 2012 seçim kampanyasını yürüten ekipte yer alan Ulusal Saha Direktörü Jeremy Bird, Denver/Colorado Anketörü Rick Ridder ve Dijital Kampanya Direktörü Teddy Goff vardı. Etkinlikte, Twitter’ın Asya Direktörü Peter Greenberger’ın konuşmacı olduğu bir oturumun yanı sıra Türkiye’den gazeteci, reklamcı ve siyasal iletişimcilerin katıldığı paneller de düzenlendi.

VERİ TABANI OLUŞTURDUK

ABD seçim tarihindeki en büyük gönüllü organizasyonunu kurup yöneten Ulusal Saha Direktörü Jeremy Bird, Obama kampanyasında eyalat-bölge ve mahalli düzeyde kurdukları direktörlüklerin, gönüllüleri eğittiğini ve her gönüllüden birer ‘lider’ yarattığını söyledi. Yerel düzeyde yetkilendirmenin motivasyonu artırdığını anlatan Bird, böylece seçmenlerle doğrudan ve kişisel bir iletişim kurduklarını söyledi. Bird’ün paylaştığı püf noktalar şöyle:
2000’den fazla kişiyi gönüllü eğitiminden geçirdik. Şu kadar seçmenle geleceksin diye hedefler koyduk.
Kampanya sırasında kaç kapının çalındığından çok ne kadar verimli iletişim kurulduğu önemli.
On binlerce telefon araması yaparak bir veri tabanı oluşturduk. Beklentileri ölçerek hangi bölgelerde hangi mesajlara ağırlık verileceğini belirledik.
Veri tabanımızda kararsız seçmenleri ve geçmişte kime oy verdiklerini belirleyip onlara her açıdan yaklaştığımızdan emin olduk. En sıkı Cumhuriyetçi seçmeni iknaya çalışarak vakit kaybetmedik.
İnsanlar nerede politikadan bahseder? Bir berberde mi? Eğer o berberin size yakın görüşte olduğunu düşünüyorsanız onu içinize çekmenizin etkisi büyük olur.

Haberin Devamı

19 AYLIK SEÇİM KAMPANYASI

Dijital Kampanya Direktörü Teddy Goff ise 2012 seçimleri için tam 19 aylık bir çalışma yürüttüklerini ve ülke nüfusunun yüzde 98’ine ulaştıklarını söyledi. 2012’de dijital kısmın ilk kez kendi departmanı olduğunu ve bundan faydalandıklarını anlatan Goff, özetle şu tüyoları verdi:
Sıkıcı olmayın. Mesajınız yaratıcı ve eğlenceli olmalı.
Negatif mesajla zaman kaybetmeyin. Eğitim, kadın hakları gibi geleceğe yönelik pozitif mesajlar içeren konulara yönelin.
Obama’nın ‘job creation’ (iş yaratma) grafiği çok etkili oldu. Adayınızın özelliklerini, hedeflerini rakamlarla, grafiklerle somut bir şekilde ortaya koyun.
İnsani duygulara seslenin. Liderinizin bu yönünü vurgulayın.
18 farklı e-posta grubu oluşturduk ve hepsine farklı içerikte mesajlar gönderdik. Öncesinde de güvenli ödeme sistemiyle ilgili bilgilendirdik.

Haberin Devamı

YOLSUZLUĞUN SONUCUNU ANLATIN

OBAMA’nın Dijital Kampanya Direktörü Teddy Goff Hürriyet’in sorularını şöyle yanıtladı:

Rakiplerinize fark attıran stratejiniz neydi?
Başkan Obama, öncelikle çok iyi bir topluluk organizatörü ve bir değişim yaratmak için parti tabanına ulaşmak gerektiğine yürekten inanan biri. Siyasi süreci asıl yükseltecek olanın sıradan insanlar olduğunu söyleyen biri. Bütün kampanyamız da aslında sıradan insanlara bir rol vermek üzerineydi. Rakiplerimiz ise evet ekonomi için savaşacaklarını söylüyor ya da inandıkları şeyleri savunuyorlardı ama sıradan insanların rolüne yönelik bir önerileri yoktu.

Kararsız seçmen sosyal medyayla kazanılır mı?
Bence hakkında bilgi sahibi olduğunuz kararsız seçmeni etkilemek mümkün. Tabi ki kararsız bir seçmenin Obama’nın 2 tweet’ine bakıp onu desteklemesini beklemek saçmalık olur. Fakat şu çok sık oluyor: Bizim destekçilerimiz Obama’nın bir tweet’ini görür ve bu, onun bir meseleyi daha iyi anlamasını sağlar ya da politikaya ilişkin harekete geçme isteği uyandırır ve bu insanlar gidip arkadaşlarıyla konuşur, internet üzerinden ya da gerçek hayatta. Böylece kararsız seçmenleri dolaylı olarak etkilemiş olursunuz.

Temiz siyaset kampanyası için stratejiniz ne olurdu?
Dünya çapında geçerli olduğunu bildiğim tek şey şu: İnsanlar siyasetin onlara sunduklarıyla ilgilendikleri kadar siyasi süreçlerle ilgilenmiyor. Önemsedikleri şey, ne kadar kazandıkları, çocuğun okuluna ne ödedikleri, doğalgaz fiyatları vs. Dolayısıyla burada yolsuzluk ve yolsuzluğun sonuçları arasında bir ilişki kurmanız lazım: Yolsuzluk olduğu için gaz pahalı ya da daha az kazanıyorsun gibi. İkincisi, lider çok önemli. Adayınız pozitif mesaj veren, temiz bir figür olmalı. Ve son olarak, adayınızın arkasında iyi bir hikaye oluşturabilirsiniz. Bir video ya da internet sitesi hazırlayarak, diğer adayların gülünç taraflarını gösterip kendi adayınızla karşılaştırabilirsiniz. Bu tarz bir video sosyal medyada da büyük ilgi toplar.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!