Güncelleme Tarihi:
Denemeler başarılı olduğu takdirde, 3,6 metre uzunluğunda surf tahtası şeklindeki uçaklar, 1967 Ekim ayında X-15 uçağıyla yapılan sesten hızlı uçma rekorunu kırılacak. Denemelerden sonra uçaklar, düştükleri okyanustan çıkarılmayacak.
NASA, hava soluyan bir motoru bulunan X-43A'nın, yakıt olarak hidrojen taşıyacağını, ancak bunu yakabilmek için atmosferden oksijen alacağını bildirdi. Bu proje için ayrılan para miktarı 185 milyon dolar olarak açıklandı. Mühendislerin geleceğin uçaklarını tasarlarken, bu denemelerden elde edecekleri bilgileri kullanacakları kaydedilirken, ilk pilotlu prototiplerin 2025'te kullanılması bekleniyor. Bu teknolojiyi destekleyenler, hava soluyan ve sesten hızlı giden bu itici gücün, uzay yolculuğuna yardımcı olabileceğini ifade ediyor.
Söz konusu X-43A uçakları, çok hızlı ivmelenmesi, atmosfere sürtünme yüzünden açığa çıkan ısı ve yüksek hızdaki bir uçağın yönünü çevirme zorluğu yüzünden, belki de hiçbir zaman yolcu taşıyamayacak.
X-43A, dinamik tazyikli jet motorunun çalışabilmesi için büyük bir itici güce ihtiyaç duyuyor. Bu tür motorlar, yalnızca, süpersonik hız sırasında akan havayla çalışabiliyor. Deneme sırasında, havanın motora yeterli hızda girdiğinden emin olabilmek için bir B-52 uçağının X-43A'yı 7 bin 200 metre yüksekliğe kadar taşıyacağı ve serbest bırakacağı bildirildi. Daha sonra bir itici roketin devreye girerek X-43A'yı deneme hızına ve 30 bin metre yüksekliğe ulaştırması planlanıyor. X-43A'nın, bundan sonra itici roketten ayrılarak, okyanusun üzerine doğru uçacağı kaydedildi.