Güncelleme Tarihi:
1- Palmiye Adaları, Dubai: 100 milyon metreküp kum ve kaya kullanılan Palmiye Adaları’nın inşası, 2008’in Eylül ayında tamamlandı.
Adaların sadece çevresi için 3 buçuk milyon ton kaya ve kum kullanıldı. Kullanılan tüm kayalar, Birleşik Arap Emirlikleri’nin madenlerinden çıkarılarak getirildi. Toplam 16 ayrı madenin kaya ve taşları kullanıldı. Adaların yapımında kullanılan malzemeler, dünyanın çevresini üç kez dönebilecek uzunlukta bir duvar örülmesine yeterli.
2- Burç Halife, Dubai: 2010’un Ocak ayında tamamlanan bina, dünyanın en uzun gökdeleni olmak özelliğini taşıyor. 828 metre uzunluğa sahip gökdelenin tasarımı ve yapımı aşamasında çok zorlu mühendislik hesapları yapıldı. Zira, yükseklerde meydana gelen güçlü rüzgarlara karşı gökdelenin korunmasını sağlamak en zorlu aşamaydı. Bu yüzden bina 40’tan fazla rüzgar testinden geçirildi. Köşelerinin keskin değil, dairesel olarak tasarlanması rüzgâr yüklerini minimuma indirmek amacı taşıyordu. Bina, dünyada ilk defa betonarme üzerine çelik konstrüksiyonla devam edilen yapı özelliğine sahip.
3- Gök Köprüsü, Büyük Kanyon: 2007’nin Mart ayında bitirilen Gök Köprüsü, aslında Las Vegaslı bir işadamı olan David Jin’in rüyasını gerçeğe dönüştürme projesi. Jin, kanyonun dışına taşan hilal şeklindeki köprüyü tamamen camdan tasarladı. Colorado Nehri üzerinde 1219 metre yükseklikteki köprü, 500 bin kilogram ağırlığında. Bu, üzerinde 747 uçak taşıyacak kapasitede olduğu anlamına geliyor. Uçurum kenarından 21 metre dışarı taşan köprü yapımında 38 ton cam ve yarım ton çelik kullanıldı. Tüm yapı, kanyonda inşa edildi.
4- Millau Viyadüğü, Fransa: Göz alıcı viyadük, 2004 yılında tamamlandı. Avrupa’nın en yüksek asma köprüsü unvanına sahip. 342 metre yüksekliğiyle Eyfel Kulesi’nden metre daha yüksek olan viyadük, Millau ile Güney Fransa’yı birbirine bağlıyor. Aynı zamanda köprü, dünyada üzerinden taşıt geçen en yüksek köprü olarak da biliniyor. Köprünün en önemli mimari özelliği, 120 yıl ömür ve saatte 225 kilometre hıza kadar ulaşan rüzgâra karşı dayanıklılık garantisiyle inşa edilmiş olmasından geliyor. Yapımı tam 320 milyon euroya mal olmuştu.
5- Kansai Havalimanı, Japonya: Osaka Körfezi açıklarındaki havalimanı 20 milyar dolar maliyetle 1994’te inşa edildi. Yapı, dünyanın ilk yapay ada üzerine inşa edilen havalimanı olma özelliğini taşıyor. Osaka’nın ülkenin en kalabalık kentlerinden olması nedeniyle havalimanı inşasına uygun olmaması, mühendisleri yapay bir alan yaratma arayışına itti. 4 kilometre uzunluğa2 buçuk kilometre genişliğindeki adada inşaat üç yıl sürdü ve 10 bin işçi, 80 gemi 21 milyon metreküplük bir alanı doldurmak için çalıştı.