Güncelleme Tarihi:
Norma Kamali, Michael Kors, BCBG, Donna Karan, Victoria's Secret, Gottex, Juicy Couture gibi ünlü markaların monokini tasarımları butikler yanısıra mağaza zincirlerinin raflarına yerleştirilmesiyle satılması bir oluyor. Magazin basının şöhretleri Paris Hilton, Eva Longoria, Jessica Alba, Lindsay Logan, Britney Spears'ın değişik kumaş ve desenli yeni monokiniler içinde yayımlanan resimleri satışların süratli artışında en önemli faktör.
Monokini'ye gösterilen ilginin esas sebebi ne? Amerikalı kadınlar 20'inci asrın ortasına kadar yıllardır tek parçalı mayo giydiler. 1940'ların ortasında Louis Reard adlı bir Fransız mühendis iki parçalı mayoyu piyasaya çıkardı. Reard toplumun dikkatini çekmek için Amerika'nın Pasifik ortasında atom bombası patlattığı mercan adalarının adından esinlenerek yeni buluşu 'Bikini' diye tanıttı. Akabinde diğer bir Fransız, Jacques Heim 'dünyanın en küçük mayosu' tasarımını 'Atom' adıyla lanse etti. Muhafazakar Amerikan toplumu ile Avrupalılar iki modele de ilgi göstermediler.
1957'de Bridget Bardot, St.Tropez'de göbek çukurunu açık bırakan bikiniyle fotoğrafçılara poz vermesiyle bu kez bikininin önü açıldı. Erkeklerin düşlerine giren seks sembolü yıldızlardan Marilyn Monroe, Jayne Mansfield, Diana Dors Bardot'u izleyerek yeni moda mayonun popüler olmasını sağladılar.
Oysa avuçiçi boyundaki bikini her kadına yakışacak bir mayo değil. İnce, uzun bedenli, dar kalçalı genç kızlarda güzel duruyor. Aşırı kilolu, iri yapılı Amerikan kadınlarına yakıştığını söylemek mümkün değil. Avusturya'lı modacı Rudi Gernreich 1964'de monokiniyi aynı anda İngiltere ve Amerika'da tanıttı. Minik şortlu mayo iri kalçaları kapatmasına rağmen memeler açık kaldığı için 'müstehcen' bulundu. Rudi tek parçalı mayo tasarımında omuzların üstünden iki askıyla meme uçlarını kapatmayı denemişti. Büyük göğüslü Amerikan kadınları monokini giymeye yanaşmadılar. Avrupa basınının da "sütyensiz bikini' diye tanımladığı monokini uzun ömürlü olmadı.
Londra'da pazarlama araştırmaları sürerken bir İsveç'li modele monokini giydirip Waterloo Bridge, Piccadilly Circus ve Trafalgar Square'de İngilizlerin reaksiyonunu tesbit için bir gösteri turu yaptık. Model Beatrix'in göğüs uçları her iki adımda bir mayo askısı sağa sola kaydığında ortaya çıkıyordu. Meydan sıralarında gazete okuyan İngilizler çıplak göğüs teşhirine ilgi göstermediler. Gruplar halindeki turistler ise bol bol resim çektiler.
40 yıl sonra monokini yeni bir görünümle ortaya çıktı. Bu kez tasarımlar farklı. Modacıların yeni desenleri monokini-bikini karışımında. Zebra, kaplan derisi taklidi rengarenk kumaşlar, delikli, yanlardan pencere gibi açık kesiklerle çift askılar, çoğunda göbek çukuru görünmüyor. Fiyatları ise her keseye uygun. Victoria's Secret ve Bluefly modelleri 45 ile 81 dolardan başlıyor, Rosa Cha'da ise 500 dolar.
Boyu ve kilosu benden fazla olan ev kadını bir Amerika'lı tanıdığım "Yeni stil monokiniler sayesinde kompleksten kurtuldum. Doğumdan sonra karnım ve göğüslerim büyümüştü. Tanınmış markaların tasarımlarından altı monokini aldım. Beden kusurlarım eskisi gibi ortaya çıkmıyor. Kocam ve çocuklarım çok seksi göründüğümü söylüyorlar. Moralim yerine geldi. Tatil köyü plajında rahatça gezindiğim gibi bir gece de mononiki içinde geceklübüne gittim. Benim gibi çok kadın vardı. Yalnız hissetmedim kendimi." diye konuşuyor."