Güncelleme Tarihi:
Wall Street Journal gazetesi, konuya yakın iki kaynağa dayanarak havacılık uzmanları ve ulusal güvenlik yetkililerinin, Boeing 777'deki izleme programının uçaktan yere gönderdiği bilgilere dayanarak uçağın toplamda beş saat uçtuğunu tespit ettiğini yazmıştı. Bu da uçuştan yaklaşık bir saat sonra radardan kaybolan uçağın, bu andan itibaren dört saat daha uçtuğu ihtimalini ortaya çıkarmıştı.
Ancak Malezya Ulaştırma Bakanı Hişamuddin Hüseyin, bu haberin yalan olduğunu açıkladı. Bakan Hüseyin, "Bu haberler gerçek dışı Uçaktan son veri yerel saatle 01.07'de alındı ve o sırada her şey normaldi" diye konuştu.
TERÖR ŞÜPHESİ
Uçağın kaybolduktan sonra dört saat daha uçtuğu haberleri, ABD'li yetkililerin terörizm şüphesini de artırmıştı. Terör uzmanlarının, pilotun veya bir başka kişinin uçağın yer bildirim sistemini kapattığı ve bir başka tarafa yönlendirdiği şeklindeki tahminleri konuşulmaya başlanmıştı.
ÇİN'İN UYDU GÖRÜNTÜLERİNDEN SONUÇ ÇIKMADI
Öte yandan altı gündür kayıp olan uçağın yerini tespit etmek için Çin, uydu görüntülerini yayımladı. Görüntülerde, uçağın son görüldüğü noktanın 250 kilometre uzağında bir nesne fark ediliyor. Ancak Vietnam ve Malezya makamları, bahsi geçen yerde enkazın bulunamadığını duyurdu.
HAVAYOLU ŞİRKETLERİNE UYARI
Bu gelişmelerin yanı sıra bugünkü İngiliz Times gazetesinde çıkan bir haber de kafaları karıştırdı. Habere göre Amerikan Federal Sivil Havacılık Kurumu bundan altı ay önce havayolu şirketlerine "Boeing 777 tipi uçakların uydu iletişim anteninin altındaki gövde kaplamalarında oluşan paslanma ve çatlakları 9 Nisan'a kadar tespit etme ve giderme" uyarısı yapmıştı. Buna göre Amerikan kurumu, söz konusu arızaların giderilmemesi haline kabin basıncında ani düşüşlerin yaşanabileceğini ve uçağın gövdesinde yapısal bütünlüğün bozulabileceğini söylemişti. Haberde ayrıca bir havayolları şirketinin Boeing 777 tipi uçaklarından birinin gövdesinde 16 çatlak bulduğu ifade ediliyor. Malezya Havayolları'na ait uçağın kaybolmasına da bu arızanın neden olabileceği iddia ediliyor.