Güncelleme Tarihi:
LARA Ögel’in yerleştirme, heykel ve video mecralarını kullandığı çalışmalarının bulunduğu karma sergi, Mary Rinebold Copeland’ın eş küratörlüğünde Protocinema’nın Paris’teki Republique meydanı yakınlarında bulunan galerisinde düzenlendi. Galeride buluntu görüntülerden oluşan bir video ve kaçma teması etrafında toplanan görüntüler sergilenecek.
‘Baba’ olarak adlandırılan kaldırım demirlerinin yer aldığı karma sergide ayrıca Ögel’in “Baba-anne, babaanne” adlı yerleştirmesinde vefat eden babaannesinin İzmir’deki penceresi ile Fransa’dan kapı ve fikstürlerle birleştirildi.
Lara Ögel, sergiyle ilgili üretimine Walter Benjamin’in tarih üzerine bir yazısından hareketle başladığını belirterek, “Benjamin, bu yazısında nesnelerin ve toplumun genel olarak nasıl okunabileceğini anlatıyordu. Sokakta gezmelerimi yaparken en çok karşılaştığım obje olarak engelleyen şey, sokak terimiyle ‘baba’ dediğimiz bu objelerle karşılaştım ve bunun üzerine çalışmak istedim” dedi.
ATAERKİL BİR TOPLUMDA YAŞIYORUZ
Gözlemleriyle ataerkil toplum yapısının etkilerini vurgulamak istediğini söyleyen Ögel, “Günlük hayatta, “Babalar toplumu ve aile hayatını nasıl etkiliyor? Nasıl anlamlara geliyor? Bunu merak ettim. Ataerkil bir toplumda yaşadığımız için de projeyi babanın özellikle altının çizilmesi ve davranışlarımızı hem ev içinde hem de dışında şekillendirmesi üzerinden düşündüm. Paris’te ve İstanbul’da topladığım ‘baba’ları bir araya getirdim” diye konuştu.
İstanbul’da yaşayan ve birçok uluslararası karma sergilerde yer alan çağdaş sanatçı Ögel, film alanında lisans eğitimini Clark University, Worcester, MA’de ve Londra’daki Slade School of Fine Art’ta tamamladı.
Sanatseverler, hafta boyu çarşamba ve cumartesi günleri arasında açık olacak sergiyi 4 Aralık’a kadar ziyaret edebilecek.