Güncelleme Tarihi:
Manhattan Bryant Park'ta kurulan dev çadırda düzenlenen moda haftasına katılan tek Türk modacı olan Kutoğlu'nun defilesi, kendine özgü çizgisiyle yine fark yarattı ve çok beğeni topladı.
Genç modacı Kutoğlu'nun 50 parçalık koleksiyonunu, aralarında Amerika'nın en önemli ailelerinden Hearst'ün genç nesil temsilcisi Lydia Hearst ve ünlü model Elena Baguci'nin de bulunduğu 28 gözde manken tanıttı.
Başta uluslararası medya kuruluşları, moda çevreleri, ünlü mağazaların üst düzey temsilcileri, New York sosyetesinden ünlüler olmak üzere yaklaşık 1200 kişi tarafından izlenen defile, Dış Ticaret Müsteşarlığının "Turquality" logosu altında düzenlendi ve Türk modasının kalitesi New York'ta bir kez daha gözler önüne serildi.
Ayrıca Kutoğlu'nun meme kanseriyle mücadele kapsamında tasarladığı ay yıldızlı tişört, ünlü mankenler Lydia Hearst ve Elena Baguci tarafından defileden sonra dünya medyasında tanıtıldı.
ÇARPICI AMA SADE BİR LÜKS
Defileyle ilgili soruları yanıtlayan Kutoğlu, 2007-2008 sonbahar-kış koleksiyonunda, İstanbul ve İstanbul'un minareleri ve kubbelerinden oluşan siluetinden aldığı esintiyi, Viyana'nın 20. yüzyıl başlarındaki sanat dönemi "Wiener Werkstaette" ile birleştirerek modern bir çizgi yarattığını söyledi.
Kutoğlu, "Bu iki etkiyi birbiriyle harmanladım. Ortaya çarpıcı ama sade bir lüksü temsil eden çok akıcı, çok net çizgileri olan, ama aynı zamanda da çok rahat giyilen bir koleksiyon ortaya çıktı. Sonuçta koleksiyonum New Yorklu, Japon, Alman ya da Fransız herkesin beğeneceği bir şekle dönüştü" dedi.
Koleksiyonunun çok geniş yelpazede bir kitleyi hedef aldığını söyleyen Kutoğlu, "Hem genç, hem orta yaşlı, hem çılgın, hem de daha muhafazakar, herkesin bir şeyler bulabileceği bir koleksiyon. Hem yaratıcı tarafı olan, hem de giyilebilir, gerçek hayata uygun kıyafetlerin yer aldığı belli bir dengeye oturan bir koleksiyon hazırladım" diye konuştu.
AY YILDIZLI TİŞÖRTLE MEME KANSERİYLE MÜCADELE
Atıl Kutoğlu, defileden sonra ünlü mankenler Lydia Hearst ve Elena Baguci tarafından tanıtılan meme kanseriyle mücadele yararına tasarladığı ay yıldızlı tişörtle ilgili olarak, kendisine Amerika Moda Tasarımcıları Konseyi (CFDA) tarafından böylesine önemli, özel bir görev verildiğini belirtti.
Kutoğlu, Konseyin, kadınları meme kanserine karşı bilinçlendirme, araştırma faaliyetleri ve hastane açma gibi önemli amaçlar için yardım derneği gibi faaliyet gösteren ve ünlü modacı Ralph Lauren tarafından kurulan "Moda Meme Kanseriyle Mücadeleyi Hedefliyor" (FTBC) programına bu şekilde katkıda bulunmaktan son derece onur duyduğunu kaydetti.
Atıl Kutoğlu, "Bu tişört ilk kez bugün dünya medyasında tanıtıldı ve Nisan ayından itibaren birçok ülkede ve Türkiye'de Beymen mağazalarında satışa çıkacak. Modacı olarak meme kanseriyle mücadele çalışmalarına katkıda bulunduğum için çok mutluyum" dedi.
HERKESİN PEŞİNDEN KOŞTUĞU MANKEN PODYUMDA
Kutoğlu'nun kırmızı ay yıldız işlemeli beyaz tişörtünü dünya medyasına tanıtan Lydia Hearst, defilenin en ilgi çeken mankenlerinden biri oldu.
Defileyi takip eden tüm gazeteciler ve foto muhabirleri onu Atıl Kutoğlu ile birlikte görüntülemek için birbirleriyle yarıştılar. Son dönemde modacıların peşinden koştuğu ve Amerika'nın en önemli ailelerinden "Hearst" medya devinin genç nesil temsilcisi olan Lydia Hearst'ün annesi Patricia Hearst de tanınmış bir isim. 1974 yılında henüz 19 yaşında üniversite öğrencisiyken "Sembiyonez Kurtuluş Örgütü" tarafından kaçırılan, daha sonra kendisini kaçıranlarla birlikte silahlı bir banka soygununa katıldıktan sonra bir hücre evinde yakalan Patricia Hearst iki yıl hapis yatmıştı.
Kutoğlu, mankenliği hobi olarak yapan ve çok az defileye çıkan Lydia Hearst'ün podyumda kendi kıyafetlerini tanıtmasının özellikle Amerikan medyası tarafından çok önemli bulunduğunu belirterek, "Lydia kıyafetleri çok beğendiğini tüm Amerikan ve uluslararası televizyon kanallarına söyledi. Ayrıca podyumda taşıdığı giysileri özel hayatında da giymeyi arzuladığı için onları kendisine hediye ettim" dedi.
TURQUALITY
Atıl Kutoğlu, Turquality projesinin kendisi ve Türkiye için çok önemli bir proje olduğunu belirterek, "Turquality" logosu altında yapılan defilede Türk modasının ve tekstilinin en iyi şekilde temsil edildiğini ifade etti.
Dünyanın başkenti sayılabilecek New York'ta, moda sektöründe dünyanın en zor beğenen insanları tarafından iltifat görmenin kolay bir şey olmadığını kaydeden Kutoğlu, "Bu başarının mutluluğunu taşıyorum. Bu, kendim için olduğu kadar Türk tekstili için de önemli. Defilede Türk derisi, kumaşı ve Türk emeği var. Aldığım alkışları Türkiye'nin alkışlanması olarak görüyorum. Bu defile Türk tekstilini ve modasını da herkesin gözünde başka bir yere taşıyor ve bu şekilde de Turquality hedefine ulaşmış oluyor" dedi.
NEW YORK'TA BUTİK PLANI
ABD'de 20'nin üstünde seçkin mağazada koleksiyonundan parçalar satılan Kutoğlu, New York'ta somut bir projesi olup olmadığıyla ilgili bir soruyu, "New York'ta bir Atıl Kutoğlu Butiği açma projesi için çalışmalarımız sürüyor" diye yanıtladı. Ayrıca New York'ta "show room"u da olan Kutoğlu, yılda iki kez düzenlenen ve 5 yıldır yer aldığı New York Moda Haftasına katılmaya devam edeceğini vurguladı.
SIFIR BEDEN MANKENLER
Son dönemde sıfır beden mankenler olarak tarif edilen çok zayıf mankenler hakkında görüşlerinin sorulması üzerine ise Kutoğlu, defilelerinde her kadın tipini temsil eden mankenler kullanmaya özen gösterdiğini ve özellikle çok zayıf mankenler yerine, normal kadın hatlarına sahip mankenleri tercih ettiğini söyledi.
Bu konunun tartışılmasının önemli olduğunu belirten Kutoğlu, "Genç kızların çok zayıf mankenleri kendilerine örnek almaları çok yanlış. Spor yapmak, düzgün bir fiziğe sahip olmaya çalışmak güzel, ama herkesin kendi bedenini bilip sınırlarını zorlamaması, sağlığını tehlikeye atmaması gerekir" diye konuştu.
DEFİLEYE YOĞUN İLGİ
Atıl Kutoğlu, New York Moda Haftası çerçevesinde düzenlediği defilede yabancı ve Türk medyasından yoğun ilgi gördü. CNN başta olmak üzere çok sayıda Amerikalı ve uluslararası TV kanalı, New York Times, Daily Telegraph gibi ünlü gazeteler, Vogue, Elle gibi dergi muhabirleri ve editörleri defileden sonra Kutoğlu ile röportaj yapmak için birbirleriyle yarıştılar.
Amerika'nın Saks, Bloomingdales gibi önemli mağazaların yöneticileri, Amerika Moda Tasarımcıları Konseyi'nin (CFDA) üst düzey temsilcileri, New York sosyetesinden isimlerin yanı sıra Türkiye'nin BM Daimi Temsilcisi Baki İlkin ve eşi Nur İlkin, New York Ticari Ataşeleri Mehmet Ali Erdem ile Tuba İçen, Türkiye'den Ender Mermerci, Serdar Bilgili, Tülin Şahin gibi ünlü isimler ve çok sayıda Türk diplomat ve eşleri de defileyi izlediler ve Kutoğlu'nu kuliste tebrik ettiler.