Güncelleme Tarihi:
LONDRA Emniyet Müdürlüğü, Noel ve yeni yılın, acil servis için yılın en meşgul dönemi olduğunu söyleyerek, geçen yıl acil servisi arayanların yüzde 11.2 arttığını ve bu rakamın 216 bin telefon çağrısına eşit olduğunu kaydetti. Bu artış, servis düzeyinini de etkiledi. Telefon çağrılarına cevap veren memurlar ortalama çağrıların yüzde 75’ine 11 saniyede cevap verebildiler.
Metropolitan Polisi, acil çağrı merkezi 999 numaralı hattı gereksiz yere arayanların arama nedenlerine yönelik bir liste yayımladı. Listeye göre acil numarayı arayanların ilginç sebepleri şöyle:
* Ben Heathrow Havaalanı’ndayım ve bavullarımı bir takside bıraktım?
* Pencereden bakarken bir tilki gördüm. Tilki dışarıda yürüyor. Tehlikeli olabilme ihtimaline karşı size haber vermek istedim.
* Bana acil olmayan bir polis telefonu verebilir misiniz?
* Arkamda beni takip eden bir kedi var ve tıslamaya devam ediyor.
* Ben N8’deyim (bölge posta kodu) şimdi. Finsbury’e, (evime) gitmek istiyorum ama taksiye verecek hiç param yok. Polisin beni buradan alıp evime götürmesini istiyorum.
* Annem buzdolabının üzerine depozitoyu (para) koydu hâlâ almaya gelmediler ve teslim alacakları tarihi sürekli değiştiriyorlar.
* Ben kayboldum ve aradığım binayı bulamıyorum. Bana söyleyebilir misiniz bu bina nerede?
* Telefon kulaklığım bozulduğu için geri iade ettim ama üretici firma kulaklığı almadığını söyledi.
* Mağazada bir kuş vardı ama önemli değil, birisi çıkarmış.
* Ehliyetimi kaybettiğimi size rapor etmek istiyorum.
* Ben bir ihtilaf yaşıyorum. Köpeğimi tüylerini kısaltmak için kuaförüne götürdüm ancak tüylerini kısaltmak yerine traş etmiş.
* N18 adresindeki ganyan bayii saat kaçta kapanıyor?