Güncelleme Tarihi:
Reklam ajansının “Filipinler’i Sevin” reklam kampanyası için hazırladığı videoda Endonezya’dan, Birleşik Arap Emirlikleri ve İsviçre’den görüntüler kullandığı basına yansıyınca, ajans bugün özür diledi. Açıklamada, videonun birlikte çalıştığı ortakları heyecanlandırması için ‘ruh hali videosu olması amacıyla’ sosyal medyaya yüklendiği vurgulanıp yabancı ülkelere ait görüntülerin kullanılmasını ise ‘talihsiz bir dikkatsizlik’ olarak nitelendirildi. Ajans açıklamasında “Filipinler'i tanıtan bir kampanyada yabancı stok görüntülerin kullanılması son derece uygunsuz” ifadelerini kullandı.
Turizm Bakanı Christina Garcia Frasco konuyla ilgili dün yaptığı açıklamada reklam ajansından defalarca kullanılan materyallerin orijinalliğini sorguladıklarını ifade edip video için herhangi bir kamu fonu kullanılmadığını belirtti. Bakan Frasco “Filipin turizm endüstrisini geliştirmek ve teşvik etmek için tüm gayretleri göstermeye devam etse bile, hesap verebilirlikte ısrarcı olmak ve ülkenin çıkarlarını korumak için gerekli önlemleri almaktan çekinmeyecektir” açıklamasını yaptı.