Güncelleme Tarihi:
Uçak yeni, pilot deneyimli: Uzmanlar, 2003 yılında hizmet vermeye başlayan A320’ların görece yeni uçaklar olduğunu, ‘büyük bir teknik arıza’ ihtimalinin düşük olduğunu söyledi. Uçağın 48 bin uçuş saati var. Son 48 saatte 4 sefer yaparken önceki gün rutin bakımdan geçti. Pilotun ise 6 bin 275 saat, yardımcı pilotun ise 2 bin 766 saat uçuş deneyimi vardı. Sefer sırasında hava açık ve bulutsuzdu. Pilotların deneyimli olması, havanın iyi olması ve acil durum bildirimi yapılmamış olması terör ihtimalini güçlendirdi.
Herkes ‘terör’ diyor: Fransa Cumhurbaşkanı Hollande, “Maalesef edindiğimiz bilgi, uçağın düştüğü yönünde. Uçak kaza ya da üzerinde durduğumuz bir varsayım olan terör sonucu düşmüş olabilir” dedi. Fransa Ulaştırma Bakanı Vidalies, “Ulaşan bilgilerden hareketle uçakta herhangi bir tehlikeli bagaja rastlanmadığını söyleyebiliriz” dedi. Rusya Federal Güvenlik Servisi (FSB) Başkanı Aleksandır Bortnikov “Görünüşe göre bu bir terörist eylem” yorumunu yaptı. Mısır Sivil Havacılık Bakanı Şerif Fethi de “Terör olasılığı, kaza ihtimalinden daha yüksek” ifadesini kullandı.
Obama, brifing aldı: ABD Başkanı Barack Obama, İç Güvenlik ve Terörle Mücadele Danışmanı Lisa Monaco’dan uçağın düşmesiyle ilgili brifing aldı. AFP’ye konuşan havacılık uzmanı Gerard Feldzerda’ya göre teknik bir sorun, yangın ya da motor arızası olsaydı, bu ani bir kazaya neden olmazdı. Ve mürettebatın tepki gösterecek zamanı olurdu. Ancak olası bir bombanın, geniş güvenlik önlemleri alınan Paris havalimanından geçirilerek nasıl uçağa yerleştirildiği sorusu akıllarda. Bu senaryo akıllara, “Terörist, bombayı neden uçak Paris üzerindeyken patlatmayı tercih etmedi” sorusunu da getiriyor. Geçtiğimiz ekim ayında, Şarm el Şeyh’ten kalkan Rusya’ya ait bir yolcu uçağı Sina Yarımadası’na, 224 kişi hayatını kaybetmişti. Saldırıyı terör örgütü IŞİD üstlenmişti.
Fransa İç Güvenlik Genel Müdürü Patrick Calvar’ın Mısır uçağı kaybolmadan önce 10 Mayıs’ta Fransa’da olası bir terör saldırısına karşı uyardığı da ortaya çıktı.
PİLOTUN SON SÖZLERİ: EFHARİSTO
Yerel saatle 23.09 (TSİ 00.09): Uçak, önceki akşam Paris’teki Charles de Gaulle Havalimanı’ndan havalandı. Herşey planladığı gibi gitseydi yerel saatle sabah 03.05’te Kahire’ye varacaktı.
Yerel saatle 02.48 (TSİ 02.48): Yunan hava sahasından çıkmadan önce pilotla irtibat kuruldu. Yunan Sivil Havacılık Teşkilatı Başkanı Konstantinos Lincerakos, “Pilot herhangi bir sorun belirtmedi. Son derece keyifliydi. Son sözü Yunanca “Efharisto” (Teşekkür ederim) oldu” dedi.
Yerel saatle 03.27 (TSİ 03.27): Atina Hava Kontrol Merkezi, uçakla tekrar irtibat kurmaya çalıştı, ancak uçaktan ısrarlı çağrılara rağmen yanıt gelmedi.
Yerel saatle 03.39 (TSİ 04.49): Uçaktan son sinyal ise Kahire FIR (uçuş bilgi bölgesi) hattı içerisinde iken yerel saatle 03.39’da alındı.
Yerel saatle 03.45 (TSİ 04.45): MS804 sefer sayılı uçağı arama ve kurtarma çalışmaları başladı.
UÇAKTA TÜRK YOK
56 yolcu arasında iki çocuk ve bir de bebek var. Açıklamaya göre EgyptAir uçağında 15 Fransız, 30 Mısırlı, 2 Iraklı, 1 İngiliz, 1 Belçikalı, 1 Kuveyvtli, 1 Suudi, 1 Sudanlı, 1 Çadlı, 1 Portekizli ve 1 Kanadalı yolcu ve mürettebat bulunuyordu. Fransa Ulaştırma Bakanı Alain Vidalies Vidalies üç güvenlik görevlisinin uçakta bulunmasının ise Mısır Havayolları ile ilgili rutin bir uygulama olduğunu belirtti.