Güncelleme Tarihi:
Türkiye'de en fazla bilinen marka ve firmalar sıralamasında Arçelik, ilk sırayı alırken, spor ürünleriyle daha çok gençlere ve sporseverlere seslenen Adidas, marka sıralamasında ikinci sıraya yükseldi. ACNielsen'ın her yıl hazırladığı marka bilinirliği raporu ''Markalar 2001''in sonuçları açıklandı.
Toplam 78 ürün kategorisinde yapılan ve Türkiye'deki tüketicilerinakıllarına ilk gelen markaların sorgulandığı rapora göre, Arçelik 8 yıl boyunca liderliği kimselere kaptırmayarak, ilk akla gelen firma oldu.
Adidas ise geçen yıla göre bilinirliğini yüzde 100'e yakın arttırarak, ikinci sıraya yerleşti ve yıllardır elektronik ve beyaz eşya markalarının elinde bulunan ilk dört sırayı delmeyi başardı.
Nike'ın da ilk 10 markanın arasına girmesi, spor malzemelerinde marka bilinirliÄŸinin çok ciddi bir adım attığını gösterdi.Â
Krizin etkisini fazlasıyla hisseden elektronik ve beyaz eşya pazarında tüm markaların bilinirliğinde bir düşüş gözlenirken, hızlı tüketim ürünlerinin bilinirliğindeki artış, ''Pınar''ın bu yıl ''İlk 10 Marka'' listesine girişiyle destek buldu.
Arçelik, 'İlk 10 Firma' bilinirliğinde de 2001 yılını lider kapatırken, Koç, bir sıra yukarı çıkarak Sabancı ile birlikte ikinciliğe ortak oldu. Beymen, CarrefourSA, Adidas ve Vakko ise listeye ilk kez girenler firmalar arasında yerini aldı.
Pazar araÅŸtırmasında 100'den fazla ülkede hizmet veren ACNielsen'in marka araÅŸtırmasına göre, Türkiye'de tüketicilerin akıllarına gelen en iyi markalar ile firmaların sıralaması ve bilinirlik oranları şöyle:Â
   Â
SIRA 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | MARKALAR ARÇELİK ADIDAS BEKO BOSCH ÜLKER SONY OMO, LEVI'S, COCA COLA NIKE MAVİ JEANS PINAR VESTEL | 2001 26,1 4,9 3,7 3,6 3,3 2,9 2,3 2,2 1,9 1,7 | 2000 27,45 2,8 5.4 5.2 2.6 3.3 1.8 2.6 1.9 1.2 1.2 1.4 1.6 |
Â
Â
Â
Â
KOLA DEYÄ°NCE AKLA NE GELÄ°YOR?
   Â
Markalar araştırmasının bir diğer sonucunda da, ürün kategorisindelider markalar gözönününe serildi. Ürün kategorisinde, hatırlama sıklığı en yüksek olan markaların başında Coca-Cola gelerek, ''Kolalı içecek kategorisinde akla gelen ilk marka?'' sorusuna, yüzde 79 bilinirlik oranıyla cevap verdi.
Bira kategorisine bakıldığında da, Efes Pilsen yüzde 70.5'lik oranı ile liderliğini sürdürdü. Yabancı sigara kategorisinde liderlik yüzde 74.7 ile Malbora'nın olurken, yerli sigara kategorisinde Maltepezirveyi yüzde 33.1 ile Samsun'a kaptırdı.
Kot deyince yüzde 30.3 ile Levi's, banka deyince yüzde 30 ile İş Bankası ve fast food deyince de yüzde 47.5 ile Mcdonald's sıranın en üstünde yerini aldı.
Ağrı kesicide Novalgin, traş bıçağında Gilette ve konserve balıktada Dardanel en bilinen markaları çağrıştırırken, şekerleme kategorisinde önceki senenin lideri Ülker'in yerini, hüzünlü bayram reklamlarıyla Kent aldı. Bu da bir çok kategoride olduğu gibi ürünlerin satışında reklam ve promosyonların etkisini gösterdi.