Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2008 00:00
Krizden bunalan Amerikalılar korku ve terör filmleri yerine vizyondaki tek hafif komedi olan "Beverly Hills Chihuahua"ya yönelince konuşan şivavanın maceraları son 10 günde 52.5 milyon hasılatla liste başı oldu.
ABD’yi sarsan ekonomik kriz, halkın sinema tercihini de değiştirdi ve kara haberlerden bunalan seyirciler çoğu iç bunaltıcı dramlar yerine, vizyondaki tek komedi filmi olan Disney’in konuşan şivava (Chihuahua) köpeğini görmeye gittiler.
Son on günün gişe hasılatlarında toplam 52.5 milyon
dolar toplayan "Beverly Hills Chihuahua" adlı
film, Leonardo di Caprio gibi starların oynadığı birçok filmi geride bırakarak liste başı oldu.
Disney şirketinin dağıtım müdürü Chuck Viane, sinemaseverlerin Wall Street’ten gelen kötü haberlerden kaçtıklarını ve daha eğlenceli olan "Beverly Hills Chihuahua"yı tercih ettiklerini belirtti.
Viane, ellerinde bir istatistik bulunmadığı halde, daha çok çocukların rağbet etmesi gereken bu aile komedisine, yanlarında çocuk olmadan gelen yetişkinlerin daha fazla olduğunu gözlemlediklerini söyledi.
Aynı hafta "Quarantine" (Karantina) adlı korku filmi ikinci olurken Leonardo di Caprio ve Russell Crowe’lu bir Ridley Scott filmi olan terörizm konulu gerilim filmi "Body of Lies" ancak üçüncü olabildi. Body of Lies’ın yapımcısı Warner Bros şirketinden Dan Fellman, "Amerikan halkı bu hafta öyle bir ekonomik kayıp yaşadı ki, sinema seyircileri terörizm üzerine bir film görmek yerine daha ferahlatıcı kaçış filmleri arayışına girdiler" dedi.