Güncelleme Tarihi:
The Econmist dergisi, Türkiye’nin imaj sorunu ve hükümetin bu konudaki tavrına değinirken, imaj sorununa örnek olarak Başbakan Erdoğan’ın Kopenhag’daki söylemleri, Roj TV, Orhan Pamuk davası ve Fener Rum Patriğine ilişkin tutumu sıraladı.
The Economist, hükümetin bu hatalarının TÜSİAD’ı harekete geçirdiğine dikkat çekerek "TUSİAD Türkiye’nin imajının iyileştirilmesi için bir kampanya açtı. Kampanyada Türkiye’nin sadece tarım ülkesi olmadığı ekonomisinin yüzde 55’inin bir hizmet ekonomisi olduğu vurgulanıyor" diye yazdı.
The Economist, Türkiye ile ilgili bir başka imaj sorununu, Fener Rum Patriği Bartholomeos’a karşı takınılan tutumunda görüyor.
Dergi, Bartholomeos’un Türkiye’nin sadık bir vatandaşı olduğunu ama buna karşılık istediğini savunan The Economist, hala Heybeliada Ruhban Okulu’nun açılamadığına işaret etti.