Güncelleme Tarihi:
FRANSA’nın global moda devi Lacoste, timsah logosunu kullanan İngiltere’nin Cheltham kentinde faaliyet gösteren bir diş kliniğine karşı açtığı davayı kaybetti. Temyize giden Lacost, orada da umduğunu bulamadı. Cheltham’daki diş kliniği, logo olarak kendisine gülümseyen timsahı seçti. Ancak bunun, kendi logosunu andırdığını ileri süren Locaste, diş rahatsızlığı çekenlerle, müşterileri arasında kafa karışıklığına neden olacağı gerekçesiyle 2004 yılında kliniği mahkemeye verdi.
Adli mercilere taşınan olay, diş kliniğinin timsah amblemini tescil etmek için harekete geçmeleri üzerine patlak verdi. Diş kliniğinin bu girişimine, Lacoste’nin avukatları karşı çıkarak yargıya başvururken, timsah ambleminin, spor ve rahat giyimin, ayakkabı, güneş gözlüğü, deri çanta ile parfümü sembolize eden bir marka olduğunu savundular. İki timsah logosunun tıpatıp benzememesine karşın, Lacoste avukatları, alışverişe çıkan insanlarla diş rahatsızlığı çekenlerde kafa karışıklığı yaratacağını öne sürdüler.
Diş kliniği ise, timsahın dişlerini korumadaki yeteneğini sembolize etmek için, bu logoyu seçtiklerini söyledi. Sonuçta yargıç Ann Corbett, diş klinğini sevindiren şu karara vardı: "Dişçilik hizmetiyle giyim sektörü birbirinden tamamen farklı alanlardır. Eğer tüketiciler yeterli biçimde bilgilendirilirse, yanlışlık yapmayacaklardır."