Güncelleme Tarihi:
En az 39 kişinin hayatını kaybettiği kazada, dokuz kişi de yaralandı. İki pervaneli uçağın 500 metre ötedeki pazar yerine düşmemesi daha büyük bir faciayı engelledi. Yerel havayolları şirketi Sepahan Air’e ait Antonov-140 tipi yolcu uçağının düşüşüyle ilgili ilk aşamada iki farklı bilgi geldi. Devlet televizyonu, yerel saatle 9.20’de havalanan uçağın kuyruğunun, bir elektrik direğinin kablosuna dolandığını ve çıkan yangın nedeniyle uçağın alev topuna döndüğünü duyurdu. Resmi haber ajansı IRNA ise, uçağın motorunda arıza yaşandığını aktardı. Kazanın hemen ardından gelen 48 kişinin öldüğü bilgisi yetkililerce doğrulanmadı. Ulaştırma Bakanı Yardımcısı Ahmed Macidi, ölü sayısının 39 olduğunu açıkladı.
KUYRUK NASIL KOPTU
Henüz nedeni kesin olarak bilinmeyen kazaya şahit olan görgü tanıklarından Hasan Molla, alçak irtifada ilerleyen uçaktan çok gürültülü sesler duyulduğunu, “Ne bir duman ne başka bir şey vardı, sadece çok fazla gürültü çıkarıyordu” diyerek anlattı. Uçaktan gelen bu seslerin, birkaç patlama olabileceği üzerinde duruluyor. Ülkedeki en güçlü silahlı kolluk birimi olan Devrim Muhafızları askerleri de, kaza bölgesini güvenlik çemberine alarak incelemelerde bulundu. Güvenlik kordonu ardındaki enkazda, uçağın kuyruğunun gövdesinden koparak büyük oranda ezildiği, ancak tek parça kaldığı ve yolun bir başka köşesine savrulduğu dikkat çekti. Yine devlet kanalının verdiği bilgilere göre, büyük bir yangının çıktığı uçakta bazı kurbanların cesetleri teşhis edilemeyecek ölçüde yandı. Bu yüzden yolcu yakınlarının DNA’larıyla yapılacak testle teşhis edilmeleri bekleniyor.
Uzmanlar: Sebep batı ambargosu
ANTONOV - 140 tipi çift pervaneli uçak, Ukrayna teknolojisiyle üretildi. En fazla 52 yolcu taşıma kapasitesine sahip uçağın çakılması, ülkede uçuş güvenliği sorunlarını yeniden gündeme getirdi. 2009’da İsfahan’da eğitim uçuşu sırasında beş kişinin öldüğü uçak kazasını hatırlatan milletvekili Mehrdad Lahuti, aynı şirketin üretimine izin verilmemesi gerektiğini savundu. İran’da, devlete bağlı havayolları şirketi Iran Air’in halen 1979’daki İslam Devrimi’nden önce alınan çok eski Boeing yolcu uçaklarını kullanması tepki çekiyor.
RUS UÇAKLARINA KALDILAR
Yolcular ve uçuş uzmanları, kazalardan oldukça eski yolcu uçaklarını sorumlu tutuyor. Ancak AB ve ABD’nin uyguladığı yaptırımlar yüzünden İran’ın hava filosunu yenileyip güçlendirmekte zorluk çektiği biliniyor. İran, havacılıkta daha çok Rusya’nın Sovyet döneminden kalan uçaklarına yöneliyor. Fakat, o dönemden kalan uçakların yedek parçalarının bulunamaması da ülkenin bu anlamda bir başka handikapı. Yine bu yıl mart ayında Devlet Uçuş Kurumu’na ait bir uçak, test uçuşu sırasında turistik Kiş Adası’na çakılmış, dört mürettebat hayatını kaybetmişti.