Güncelleme Tarihi:
Pilot Oğultarhan, "Benim uçtuğum uçak biraz daha yükseğe çıkabilen bir uçak. Ben yükseğe daha yükseğe çıkarak bulut seviyesinden korundum. Diğer iki uçak emniyetli bir şekilde Bulgaristan’a iniş yaptılar. Pilotlarda ve uçaklarda her hangi bir hasar rahatsızlık mevcut değildir" dedi.
İkisi çift motorlu PA44, biri de tek motorlu Cessna 182 tipi uçak, İstanbul'a gelmek üzere Macaristan'dan havalandı. Çift motorlu uçaklardan Pilot Uğur İngilok'un kullandığı PA44 Seminole, buzlanma nedeniyle Bulgaristan'da araziye mecburi iniş yaptı. ABD'li pilotun kullandığı diğer çift motorlu uçak ise Bulgaristan'daki Filibe Havaalanı'na indi.
Ekibin koordinasyonunu sağlayan ve Cessna 182 tipi uçağın pilotu olan Oben Oğultarhan ise Tekirdağ’ın Çorlu İlçesi’ndeki havaalanına iniş yaptı. Hava şartlarının uçuş esnasında değiştiğini anlatan Pilot Oğultarhan, "Havacılıkta her zaman başımıza gelebilecek olaylardan bir tanesi hava koşuludur. Hava şartları uçuş esnasında değişti. Biz alçaktan uçan uçucularız. Hava yolları gibi bulutların üzerinden çok yüksekten gitmiyoruz. Türk Hava Kurumu için Amerika’dan 3 uçak getiriyorduk. İkisi Piper PA 44 model eğitim uçağı, diğeri Cesna 182 model kendi stoğuma alıp satmayı planladığım bir uçak. Üç pilot 3 uçak getiriyorduk. Ben Cesna 182 ile uçuyordum. Yaklaşık 6.5 saat sürecek bir uçuştu. Hava tahminlerini aldıktan sonra havalandıkö dedi.
AĞIR BUZLANMA YAŞAMADILAR
Bulgaristan civarında meydanlara yönelik hava tahminleri doğru olduğunu, ancak yol boyunda hava tahminlerinde sıkıntılar yaşadıklarını kaydeden tecrübeli pilot Oben Oğultarhan, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Oradaki hava tahminlerini de biraz yanlış. Bize 4 bin 500 fitin üzerinde bulut denmişti. Oldukça yükseğe çıkıyordu bu. Diğer 2 uçaktaki arkadaşlarımız ağır buzlanma yaşamaya başladılar. En yakın Bulgaristan havaalanı olmasıyla buraya dönmeye karar verdiler. Ben de öyle uygun gördüm. Benim uçtuğum uçak biraz daha yükseğe çıkabilen bir uçak. Ben yükseğe daha yükseğe çıkarak bulut seviyesinden korundum. Diğer iki uçak emniyetli bir şekilde Bulgaristan’a iniş yaptılar. Pilotlarda ve uçaklarda her hangi bir hasar rahatsızlık mevcut değildir. Çorlu havaalanına gelerek iniş yaptım. Zaten uçaklar ile Çorlu Havaalanına iniş yapılacaktı. Pilot arkadaşlarımla telsizle görüştüm hiçbir sıkıntı yok. Herhangi bir kayıp söz konusu değildir."
Oben Oğultarhan, 17 yıl 21 ayrı ülkede ağırlıklı olarak ‘bush pilot’ olarak çalışmış.
‘Bush pilot’ nedir?
Büyük uçakların inemediği, havaalanı, pist veya inişe elverişli düzlüklerin bile bulunmadığı çöl, step, kutup, köy-kasaba gibi bölgelere uçmaya “bush flying“, buralara inenlere de “bush pilot” deniyor. Türkçe’ye taşra pilotluğu diyenler de var.