Güncelleme Tarihi:
 Gelibolu ruhu böyle çiÄŸnendi/ ARŞİVÂ
 Avustralya’dan özür mektubu
Avustralya'nın en büyük kağıt üreticilerinden olan Reflex firmasının, Türkler için ’yurtdışından gelen çöpler’ şeklinde bir imada bulunduğu savunulan ilanını geri çektiği bildirildi.
Â
Marie Claire dergisinde yayımlanan ve Avustralya’da yaşayan Türklerin büyük tepkisine neden olan ilanla ilgili olarak Türkiye’nin Melbourne Başkonsolosu Hasan Aşan’ın DHA’ya yaptığı açıklamanın ardından, Canberra’daki Türk Büyükelçiliği de bir basın açıklamasıyla ilanın firma tarafından kaldırılacağını bildirdi.
Â
BaÅŸkonsolos Hasan AÅŸan, firma yetkililerinin kendilerini aradığını; tarihi baÄŸlarla birbirine yakın ve Gelibolu gibi ortak deÄŸerlere sahip olan iki toplum arasındaki dostluÄŸa zarar gelmemesi açısından söz konusu ilanı kaldırıldıklarını söylediÄŸini bildirdi. Â
Â
CANBERRA’DAKİ TÜRK BÜYÜKELÇİLİĞİ’NİN BASIN AÇIKLAMASI
Â
Canberra’daki Türk Büyükelçiliği de ilanın geri çekildiğini bir basın açıklamasıyla duyurdu. Açıklamada şu ifadeler kullanıldı: "Avustralya’da kağıt üreten Reflex firmasının, 4 Türk’ü manken olarak kullanıp ‘Ülke dışından geri dönüşebilen kağıt ithal etmeksizin yeterince çöp alıyoruz’ mealinde bir deyimle reklam yapması gerçekten hepimizde infial uyandırmıştır.
Â
Nitekim, bugün konuyu görüştüğüm Avustralya Federal Dışişleri Bakanlığı yetkilileri, reklamdan dolayı büyük üzüntü duyduklarını, reklamda geçen ifadelerin kesinlikle Avustralya toplumunun hakkımızdaki görüş ve duygusunu yansıtmadığını belirtmişlerdir. Avustralya Federal Dışişleri Bakanlığı’nın ikazı üzerine, söz konusu şirket bir özür bildirisi yayımlamış, ayrıca söz konusu reklam metnini yayımdan çektiğini; gelecek ay yayımlanması öngörülen 4 Avustralya basın organından geri aldığını, ama söz konusu iptal işleminin yayıma girmiş olan bazı matbuattan geri alınamadığını açıklamıştır.
Â
Ancak şurası da bir gerçektir ki, Marie Claire dergisindeki reklamın içeriğinde Türklük ile ilgili herhangi bir deyime yer verilmiş değildir. Manken olan 4 kişinin Türk olduğunu bilmeyen bir okuyucunun bunun bizi ilzam ettiği sonucuna varması zor görünmektedir. Bununla beraber, bütünüyle göçmenlerden oluşan Avustralya toplumunun bütün unsurlarının aynı reklamdan rahatsızlık duyması da mümkündür."