Güncelleme Tarihi:
DÜNYA kamuoyu 2015 Mart’ında yardımcı pilotun Germanwings yolcu uçağını kasıtlı olarak Fransa Alpleri’ne düşürmesinin şokunu yaşadı. Psikolojik sorunlu yardımcı pilot Andreas Lubitz, pilotun tuvalete gitmesini fırsat bilip kokpiti kilitledi ve ardından uçağı düşürdü. Kazada 153 yolcu hayatını kaybetti. Alman havayolu şirketleri, kazanın ardından benzeri bir olayın tekrar yaşanmaması için kokpitte hep iki kişi bulundurma zorunluluğu getirdi. Şimdi ise Avrupa Sivil Havacılık Kurumu’nun (EASA) tavsiyesi üzerine uygulamayı kaldırıyor. Kokpitte iki kişi uygulamasını inceleyen EASA, bunun ek riskler barındırdığı sonucuna vardı.
YOLCULARDAN BİRİ GİREBİLİR
Bir pilot kokpiti terk etmeden önce kabin amirlerinden birisi kokpite gelmek zorunda. Bu da kokpit kapısının sık sık ve uzun süre açık kalmasına yol açıyor. Bu durum yetkili olmayan kişilerin kokpite girme tehlikesini artırıyor. EASA’ya göre maksatlı bir kişinin kokpite girme tehlikesi, bir pilotun psikolojik sorun nedeniyle kokpiti kilitleme tehlikesinden çok daha yüksek. EASA’nın tavsiyesini dikkate alan Alman havayolu şirketleri de haziran ayından itibaren ‘kokpitte iki kişi’ zorunluluğu uygulamasını kaldıracak. Bu uygulama Türk havayolu şirketlerinde de var.